Veniturile si cheltuielile din Romania in 2009

Veniturile si cheltuielile din Romania in 2009
person Horeca
access_time_filled

Veniturile si cheltuielile din Romania in 2009

Euromonitor International logo

Cel mai recent raport Euromonitor sustine ca Romania este o tara relativ saraca, iar in ceea ce priveste cresterea veniturilor si cheltuielile consumatorilor acestea sunt moderate. Cu toate acestea tara noastra are o clasa de mijloc mare si in crestere, pe care jucatorii din piata trebuie sa se concentreze. Cu toate ca per total cheltuielile consumatorilor au scazut considerabil in 2009, s-a constat o tendinta de crestere a cheltuielilor pentru sanatate si in sectorul transporturilor estimata pentru perioada 2009-2020. De asemenea raporul Euromonitor remarca o diferenta majora intre cheltuielile consumatorilor din capitala si cei din mediul rural.

Grafic Euromonitor--- lat 500px

Romania este considerata o piata mare si in continua expansiune. Potrivit datelor Euromonitor International, venitul anual al Romaniei a stagnat la 91,3 miliarde de dolari in 2009. Ţara noastra a inregistrat cel de-al patrulea mare venit disponibil dintre tarile Europei de Est, in urma Rusiei (743,6 miliarde dolari), Poloniei (266,3 miliarde dolari) si Cehiei (103,2 miliarde dolari). Romania a fost lovita de criza economica din perioada 2008-2009, venitul per capita a scazut cu 11,1% in 2009 fata de 2008, in timp ce cheltuielile de consum per capita au scazut cu 12,7%. Dezvoltarea pe termen lung a tarii noastre este constransa de micsorarea si imbatranirea rapida a populatiei, cat si a cresterii economice lente si inconsistente, se mai precizeaza in raport.

Euromonitor2

Populatia cu varste cuprinse intre 30 si 34 de ani, formata din tineri profesionisti, s-a bucurat de cele mai mari venituri medii brute in anul 2009. Capitala si zonele limitrofe au cunoscut cea mai mare crestere a cheltuielior din intreaga tara in 2009. Continua sa existe diferente sociale si economice considerabile intre capitala si mediul rural in care traieste o mare parte a populatiei tarii. Tot in 2009, 30% din cele mai bogate familii din Romania au generat jumatate din totalul cheltuielilor cu imbracamintea si incaltamintea, transportul, comunicatiile, calatoriile de placere, educatia, hoteluri si catering, precizeaza raportul Euromonitor.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302