Ce este și ce face un Channel Manager în ospitalitate?

Ce este și ce face un Channel Manager în ospitalitate?
person Florin Apetroai, senior consultant digitalizare Pynbooking
access_time_filled

Un Channel Manager este o unealtă software care îți permite să vinzi toate camerele din hotelul sau pensiunea ta pe toate site-urile de rezervări online conectate, în același timp. Un singur panou de comandă atât pentru platforme ca Booking.com, cât și pentru propriul website și agențiile tradiționale de turism. Acest lucru este posibil deoarece Channel Managerul automatizează trei procese de bază: realizarea rezervărilor, transmiterea tarifelor și gestionarea disponibilității.

Utilizarea unui Channel Manager crește gradul de ocupare, economisește timp, stimulează rezervările și maximizează vânzările online. Permite unui hotel să își extindă vizibilitatea și rezervările online, precum și să gestioneze mai ușor tarifele, disponibilitatea și rezervările. Prin intermediul unui Channel Manager, unitățile de cazare se pot conecta la zeci de canale de vânzare online în timp real. Practic, deschizi zeci de uși către parteneri ce știu cel mai bine să vândă!
Acest lucru îți mărește vizibilitatea, rezervările și, implicit, veniturile, cu minim de efort.
Fără un Channel Manager, angajații trebuie să actualizeze manual stocul și disponibilitatea pe fiecare canal – un proces plictisitor și consumator de timp, care adesea generează inconsecvențe între canale, overbooking și o politică de prețuri neuniformă. Pentru un hotel cu mai mult de zece camere, gestionarea manuală a inventarului pe mai mult de cinci platforme online nu doar că necesită mult timp, ci devine practic imposibil de realizat corect și la timp.

Ce face, mai exact, un Channel Manager?
Channel Managerul este un angajat digital „minune” care realizează o mulțime de activități autonom, fără a fi nevoie de supraveghere constantă. Funcționalitățile cheie ale unui software Channel Manager includ:
*Listarea proprietății: Un Channel Manager permite proprietarilor de hoteluri și pensiuni să listeze automat camerele și facilitățile pe diverse platforme de rezervări, precum OTA-uri (Online Travel Agencies), motoare de căutare și site-uri de rezervări directe. În prezent, sunt peste 20-30 de „magazine online” pe care o unitate de cazare din România trebuie să vândă camere pentru a avea expunere maximă.
*Actualizări automate: Channel Managerul actualizează automat tarifele, disponibilitățile și restricțiile în timp real pe toate canalele, eliminând nevoia de actualizări manuale. Indiferent de numărul site-urilor cu care ești conectat, Channel Managerul va actualiza datele pe toate, simultan, de la Booking.com și Travelminit, la propriul website și propria pagină de Facebook. O singură modificare se va propaga automat peste tot, fără intervenție manuală.
*Setarea tarifelor: Angajații gestionează tarifele în timp real și diferențiat pe diferite canale. Pot fi stabilite prețuri diferite în funcție de cerere, sezon, evenimentele locale etc. De exemplu, în weekenduri sau în perioadele când în zona ta se organizează festivaluri sau în perioadele de sezon, Channel Managerul îți permite să selectezi o creștere automată a prețurilor cu un anumit procent.
*Optimizarea tarifelor: Un Channel Manager modern îți permite să selectezi o creștere sau o descreștere automată a tarifelor în funcție de gradul de ocupare al unității hoteliere. Practic, poate ieftini automat când cererea este scăzută și poate scumpi atunci când camerele se apropie de epuizare.
*Managementul rezervărilor și gestionarea disponibilității: Channel Managerul sincronizează rezervările și disponibilitatea camerelor pe toate canalele conectate. Acest lucru previne riscul de overbooking și crește gradul de ocupare, asigurând ca informațiile să fie actualizate în timp real. De exemplu, dacă ai o cameră disponibilă și ești conectat la cinci platforme de rezervări, iar un client o rezervă prin intermediul unuia dintre site-uri, în lipsa unui Channel Manager se poate întâmpla ca recepționerul să ofere aceeași cameră unui oaspete care intră pe ușa hotelului. Te afli astfel în situația neplăcută de a avea doi oaspeți care solicită aceeași cameră și de a-l recompensa pe unul dintre ei, fie găsindu-i o cameră similară, fie una de nivel superior.
*Gestionarea tarifelor: Channel Managerul îți permite să folosești tarife diferențiate pentru fiecare segment de piață, Ota, Tour operatori sau site propriu. În acest mod, poți impulsiona rezervările provenite dintr-un canal mai puțin profitabil, sau poti oferi cel mai bun tarif în site-ul propriu, unde nu trebuie să achiți comisioane.
*Gestionarea restricțiilor: Channel Managerul permite stabilirea și gestionarea restricțiilor, cum ar fi șederi minime sau maxime, numărul de persoane, reguli de anulare etc.

Ce spun hotelierii care utilizează un Channel Manager
Numărul hotelurilor și pensiunilor românești care s-au digitalizat și au automatizat vânzarea camerelor pe multiple platforme de rezervări online este în continuă creștere, deși sunt oarecum mai puțini decât mi-aș dori. Ca fost hotelier, mi-ar plăcea să văd că toate proprietățile de pe piața din România folosesc unelte moderne, care le maximizează profitul și elimină sarcinile repetitive și inutile. Din păcate, încă sunt multe unități unde se consideră că angajații sunt folosiți util când fac rezervări telefonice sau pe mail. Asta, de fapt, nu face decât să schimbe orientarea angajatului, care ar trebui să fie direcționată doar către oaspeți și să-l transforme într-o mașină de introdus rezervări.
Interacționez cu hotelieri ce și-au schimbat percepția în fiecare zi, iar gradul lor de satisfacție față de utilizarea unui Channel Manager este ridicat. Mulți consideră că acesta reprezintă cel mai mare câștig al digitalizării și o unealtă care le simplifică în cel mai mare grad munca.

Iată câteva opinii ale unor hotelieri pe care i-am ajutat să-și automatizeze acivitatea cu un Channel Manager integrat în PMS (Property Management System).
Modificăm permanent tarifele, în funcție de realitate: evenimente, sezon, competiție. Nu aș putea face asta dacă nu am avea un Channel Manager, deoarece operez modificările o singură dată și apoi se propagă automat prin Channel Manager pe toate platformele de vânzări pe care suntem expuși. Aceste ajustări ne ajută să avem un grad de ocupare mai mare și o profitabilitate mai bună”, Sandu Pușcașu, Casa Cranța Brașov.
Channel Managerul ne este de cel mai mare ajutor. Ne scutește de procesarea manuală a rezervărilor primite prin Booking.com, deoarece face alocarea camerelor și actualizarea disponibilității automat. Face toată treaba singur și o face bine„, Stere Ana-Maria Magdalena, director, El Locanda Boutique Hotel.
Utilizarea unui Channel Manager ne-a adus avantajul expunerii pe un număr mare de platforme de rezervări, fără ca aceasta să implice creșterea volumului de muncă pentru procesarea rezervărilor. Astăzi ne sincronizăm automat cu peste 20 de platforme online, fără intervenție manuală din partea angajaților. Alături de experiența modernă oferită oaspeților, automatizarea este cel mai consistent câștig adus de digitalizare”, George Mandaghios, Reservations and Revenue Manager, APX Hotels.

Ce trebuie să știi atunci când cumperi un Channel Manager
Channel Managerul pentru hoteluri este o unealtă, și ca orice unealtă, trebuie să știi pentru ce vrei să o folosești. Așadar, atunci când alegi un Channel Manager, este util să știi exact ce vrei să facă. Iată câteva întrebări pe care îți recomand să le pui atunci când vrei să cumperi un Channel Manager:

•Care este numărul de platforme de rezervări online la care se poate conecta Channel Managerul?
•Are funcții de optimizare automată a tarifelor în funcție de fluctuația cererii?
•Permite stabilirea unor restricții, cum ar fi numărul minim de zile sau numărul de persoane?
•Până la cât timp înainte poți gestiona disponibilitatea?
•Poți accesa platforma de pe mobil?
•Are capacitatea să trimită automat un link pentru check-in online și invitația la plată online prin procesatorul de plăți, după finalizarea unei rezervări?
•Ce rapoarte de activitate oferă? Mă ajută să știu care platforme generează cel mai mare număr de rezervări și care aduc cel mai mare câștig?

Acordă atenție acestor întrebări și vei cumpăra cu siguranță un Channel Manager modern și performant. Va fi o achiziție care te va ajuta să îți optimizezi operațiunile, să elimini actualizările manuale repetitive, să crești veniturile, să reduci erorile și să oferi oaspeților o experiență placută indiferent cum aleg să facă o rezervare în hotelul sau pensiunea ta.
Fă profit, devino eficient și recuperează-ți timpul pierdut cu acțiuni repetitive și inutile!

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302