Investiții și adaptabilitate la Ana Hotels

Investiții și adaptabilitate la Ana Hotels
person Cătălina Matei, redactor
access_time_filled

La Ana Hotels următoarea perioadă este caracterizată de investiții în renovarea și modernizarea mai multor proprietăți din portofoliul companiei. Meda Vasiliu, Regional Operations Director, Ana Hotels România, vorbește despre aceste planuri, dar și despre provocările pieței ospitalității și modalitatea în care se adaptează cunoscutul brand la acestea.

Care sunt planurile pe termen lung ale Ana Hotels pentru piața din România?
Filozofia Ana Hotels este aceea de a investi în mod continuu și la cele mai înalte standarde de calitate și confort, în proprietățile companiei, care devin astfel durabile peste ani, dar și moderne și în tendințe.

În perioada imediat următoare, ne propunem finalizarea procesului complex de renovare a noului F&B outlet din cadrul Hotelului InterContinental Athénée Palace Bucharest, Café Athenée (mai 2024), modernizarea terasei Roberto’s en La Strada, care își întâmpină oaspeții chiar de la finalul lunii aprilie, precum și începerea lucrărilor de renovare a SPA-ului și modernizarea completă a restaurantului principal din cadrul hotelului.

În anul 2025 vom demara lucrările de reabilitare a hotelului Sport din Poiana Brașov, ce vor viza modernizarea zonelor publice și refacerea designului camerelor, precum și eficientizare energetică, aducând hotelul la înalte standarde internaționale. Proiectul este la stadiu de concept, o estimare a valorii investiției va putea fi făcută spre finalul anului 2024.

Pentru că suntem o companie 100% românească, iar proprietarul investește constant în România, va fi lansat un proiect unic pentru orașul Brașov, în valoare estimată de cel putin 11 milioane de euro, ce vizează două repere emblematice pentru oraș: telecabina Tâmpa va fi înlocuită cu una complet nouă, de ultimă generație, comandată special din Elvetia, iar Restaurantul Panoramic, situat pe Tâmpa, va fi reabilitat și modernizat, cu păstrarea specificului arhitecturii originale, din anii 70, urmând a fi redeschis pentru public după mai bine de 15 ani.

Care sunt provocările pieței ospitalității autohtone în acest moment?
Deși asistăm la o perioadă de revenire a pieței, post-pandemie, ne confruntăm cu o serie de elemente perturbatoare generate de schimbările climatice, creșterea costurilor de operare determinate de creșterea prețurilor la materia primă, forța de muncă și transport, schimbările fiscale recente (multe cu impact major asupra industriei turismului) și lipsa unor reglementări noi în domeniu, adaptate timpurilor pe care le trăim.

Impredictibilitatea generată de conflictele geo-politice și incertitudinile ce caracterizează economia și societatea în anii electorali, starea de insecuritate regională și globală, adusă de conflictele militare existente în Ucraina și Orientul Mijlociu sunt doar câțiva factori ce au un impact semnificativ în anul 2024.

Cum se adaptează Ana Hotels fluctuațiilor determinate de inflație, mersul economiei sau chiar a celor de sezon?

Este crucial să fim mereu la curent cu evoluțiile economice și tendințele din industrie. De aceea monitorizăm constant piața, pentru a putea anticipa fluctuațiile și a ne adapta strategiile în consecință.

Căutăm mereu soluții digitale, variante tehnologice de optimizare a costurilor cu personalul sau de a răspunde nevoii acute de personal, suntem în căutare de furnizori noi, care pot oferi produse la aceeași calitate superioară, cu costuri optime.

Încercăm să prelungim sezonul, mai ales pe Litoral, prin oferirea unor pachete spa, oferte preferențiale pentru companii, în organizarea de evenimente și atragerea de noi segmente de piață. Oferirea unei game variate de produse și servicii ne ajută să ne adaptăm la schimbările de cerere și să compensăm eventualele scăderi într-o parte a afacerii, prin creșteri în alte zone.

Care este profilul oaspetelui Ana Hotels? Ce își doreste în prezent, ce caută, atât în privința serviciilor, cât și a locației?

Oaspeții Ana Hotels au așteptări și preferințe complexe și își doresc o experiență individualizată și autentică. Optează din ce în ce mai mult pentru destinații care oferă experiențe adaptate fiecăruia (customizate), furnizează confort, emoții, sentimente pozitive și durabile, siguranță, într-un cuvânt: starea de bine. Doresc să fie considerați și tratați ca oaspeți, nu ca și clienți, vor să se simtă înconjurați de atenție și de un mediu prietenos și adaptat nevoilor lor.

Pe zona de SPA a crescut constant preferința pentru terapiile efectuate manual în locul celor care utilizează echipamente, pentru că nimic nu poate înlocui atingerea mâinilor terapeutului, emoția care se transmite, comunicarea ce se creează între oaspete și terapeut. În același timp, oaspeții apreciază din ce în ce mai mult serviciile bazate pe produse naturale și organice, fără conservanți și amelioratori și devin din ce în ce mai atenți la sănătatea lor și cea a mediului. Şi aici vorbesc, în special, de consumatorii de SPA tineri, iar nivelul de educație și instruire al oaspetelui este definitoriu pentru grija față de mediul înconjurător și natură în general.

Ce crezi că îi lipsește turismului din România pentru a fi competitiv în plan internațional?

Cred că o strategie coerentă pe mai multe planuri și pe termen lung ar ajuta la creșterea competitivității țării noastre în turismul internațional.

Îmbunătățirea infrastructurii rutiere, feroviare și aeroportuare ar facilita accesul către destinațiile turistice din România și ar crește confortul călătorilor internaționali. Deschiderea aeroportului de la Brașov este deja un prim pas important.

Încurajarea turismului durabil ar putea proteja resursele naturale și culturale ale României pe termen lung și ar putea atrage turiști internationali, interesați de ecoturism și turism responsabil.

Investiții din partea autorităților centrale în proiecte și acțiuni de marketing profesioniste și definirea imaginii turistice a României în afară, cu siguranță ar aduce mai mulți turiști străini.

Prin ce se traduce excelența în industria ospitalității, în opinia ta?

Excelența înseamnă oferirea unor servicii personalizate, de cea mai înaltă calitate, de la primirea oaspeților și până după plecarea lor din locație. Cum se poate atinge aceasta: în primul rând, prin personal bine pregătit, politicos și pasionat, atent la nevoile oaspeților, apt să anticipeze nevoile evidente, dar mai ales pe cele neexprimate ale oaspeților.

Aceasta înseamnă să avem o echipă completă și închegată, bine pregătită, motivată și implicată în misiunea de a oferi servicii de top.

Excelența implică și o capacitate înaltă de a răspunde preferințelor în schimbare ale oaspeților și de a oferi soluții personalizate și flexibile pentru a le depăși așteptările.

Apoi prin oferirea de spații, camere și facilități curate și bine întreținute, precum și o calitate superioară a preparatelor și experiențelor SPA.

Într-o industrie dinamică precum ospitalitatea, excelența poate fi atinsă și menținută prin inovare constantă, investiții în tehnologii de vârf, procese eficiente și concepte inovatoare pentru a diferenția produsele și serviciile proprii de cele ale concurenței.

O parte a excelenței înseamnă să fim responsabili față de comunitățile în care activăm și față de mediul înconjurător. Ana Hotels, prin programul său Eco Friendly, și-a asumat un angajament de sustenabilitate: să adopte practici responsabile și să contribuie la dezvoltarea comunității locale. Este crucial să ne asigurăm că operațiunile noastre sunt ecologice și responsabile din punct de vedere social pentru a ne menține reputația și pentru a atrage și fideliza clienții preocupați de aceste aspecte.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302