Accor intră pe piața autohtonă cu brandurile Handwritten, Movenpick și Tribe

Accor intră pe piața autohtonă cu brandurile Handwritten, Movenpick și Tribe
person Catalina Matei
access_time_filled

Cătălina Toma este director de dezvoltare al brandului Accor pentru România, Bulgaria, Republica Moldova și Cehia. Din această poziție, a vorbit despre planurile Accor pentru România, provocările pieței autohtone, inflație, comportament de consum, inteligența artificială în ospitalitate și promovarea turismului.

Care dintre brandurile pe care Accor a anunțat că le-ar putea aduce în România au rămas în cursă și prin ce se caracterizează fiecare dintre ele?

Planificăm să aducem în România mărci prietenoase de conversie, cum ar fi Handwritten Collection, care adună într-o colecție hoteluri individuale cu personalitate unică, pasiune pentru design și experiența oaspeților, potrivite pentru dimensiunile de tip boutique, dar și pentru proprietăți mai mari. Un alt brand care urmează mai ales în destinațiile de tip resort este Movenpick, marca noastră premium, cu un accent puternic pe componenta gastronomică și pe sustenabilitate. Conceptul său permite un design creativ adaptabil pentru diferite destinații. Ca răspuns la noile așteptări ale călătorilor, plănuim să dezvoltăm Tribe și în destinații precum Brașov, Cluj, Timișoara, Iași, deoarece brandul a fost creat ca răspuns la faptul că astăzi, mai mult ca niciodată, călătorii se îndreaptă către hoteluri de design la prețuri accesibile. Am conceput Tribe pornind de la modul în care oamenii doresc să trăiască și să călătorească astăzi. De aceea, brandul se concentrează pe lucrurile care contează cu adevărat: hoteluri inteligente, funcționale, orientate spre design, care oferă oaspeților tot ce au nevoie.

Pe termen lung, să zicem în următorii 10 ani, ce are în plan Accor pentru piața din România?
Targetul nostru a fost ca până în 2025 să avem o rețea de 50 de hoteluri în România. Dacă ne uităm la rețeaua curentă și pipeline în următorii ani, obținem un total de 33 de hoteluri. Totodată, ținând cont că până în 2025 mai sunt încă doi ani, semnarea a 12 noi hoteluri în această perioadă este foarte realistă având în vedere potențialul pe care îl are România din punct de vedere turistic și economic. În plus, știm că o paleta diversificată de branduri crește factorial puterea de distribuție și baza de clienți loiali.
Căutăm să avem o rețea densă de proprietăți de top din România, concentrată pe deplin pe clienții interni, pentru a ne asigura că oaspeții noștri fideli pot găsi proprietăți Accor în România oriunde doresc să călătorească.
Urmărim proprietăți de top în fiecare categorie de hoteluri din toate piețele de interes. Pentru a opera aceste hoteluri, Accor dorește să facă echipă cu operatori locali și companii de management, pentru a se asigura că sunt puse laolaltă puterea Accor cu expertiza locală.
Stațiunile montane și Litoralul, atât din România, cât și din Bulgaria, reprezintă următorul mare obiectiv pentru Accor. Pentru România vedem o mare oportunitate în zona de balneo – spa și beauty – spa. Momentan, am făcut progrese pe acest segment în Bulgaria, cu proprietăți emblematice în curs de deschidere, precum Pullman Okol Resort and Residences, Swissotel Sapareva Banya Resort and Medical SPA, dar și alte exemple similare în Republica Cehă și Polonia, printre altele, unde Accor își propune să joace un rol activ.

Care sunt provocările pieței ospitalității autohtone în acest moment, din punctul dvs. de vedere? Sunt provocarile din România similare cu cele din Bulgaria?
După pandemie, întreaga industrie a ospitalității s-a transformat și continuă transformarea pentru a răspunde nevoilor clienților, dar și pentru a se adapta la provocările economice. În ambele țări, resursa umană calificată este greu de găsit, având în vedere trendul în creștere al profesiilor remote, care a atras o mare parte din personal în această direcție. Avantajul de a fi parte dintr-un grup mare ajută hotelierii să fie creativi.
Datorită interesului crescut pentru investiții în industria hotelieră, dar și a schimbării condițiilor de creditare, atât în România, cât și în Bulgaria, avem foarte multe proiecte de conversii și renovări ale hotelurilor independente care doresc să își unească forțele cu Accor.
Hotelierii independenți și grupurile locale mici caută să intre în parteneriat cu noi datorită portofoliului nostru extins de mărci compatibile cu proiectele de tip conversie. Acestea le permit să facă parte din grup, să păstreze povestea proprietăților lor în timp ce se repoziționează și se diferențiază pe o piață din ce în ce mai solicitantă și competitivă.

Cum se adaptează Accor fluctuațiilor determinate de inflație, mersului economiei sau chiar a celor de sezon?
Industria hotelieră este printre singurele industrii care reușește să țină pasul cu inflația, pentru că politicile tarifare se adaptează zilnic sau chiar de câteva ori pe zi, ceea ce permite hotelurilor din grup să își optimizeze profitul. În ceea ce privește sezonalitatea, este important ca hotelul să fie o destinație în sine și să iasă în afara tiparului de sezon. În Accor lucrăm foarte mult împreună cu investitorii în crearea de concepte care să reprezinte un punct de interes în sine astfel încât să atragă clienți și în afara sezonului.

Care ar fi profilul oaspetelui Accor? Ce își dorește în prezent, ce caută, atât în privința serviciilor, cât și a locației?
Oaspeții Accor caută experiențe memorabile, servicii de calitate, un somn de 5 stele și facilități care să le ofere mai mult timp cu familia, cu prietenii atunci când călătoresc în interes de leisure și timp personal atunci când călătoresc în interes de business.
Locația este întotdeauna foarte importantă pentru că oaspeții caută proximitate în zona centrului de interes, fie că vorbim despre călătorii în interes personal sau business.
Strategia brandului este să fie prezent în orașele cheie pentru clienții domestici pentru că România are o piață foarte mare de clienți autohtoni și ne dorim să fim alături de aceștia în călătoriile prin țară, atât în orașele secundare, cât și în stațiunile montane, balneo și Litoral. România este comparabilă cu Polonia ca și potențial turistic, iar în prezent în Polonia avem peste 85 de hoteluri.

Ce crezi că îi lipsește turismului din România pentru a fi competitiv în plan internațional?
Cred cu tărie că în momentul în care vom avea o strategie clară de dezvoltare a turismului, o rețea vastă de autostrăzi care să permită deplasarea cu ușurință între diferitele destinații din țară și, cel mai important, implicarea autorităților locale de la nivelul consiliilor de județ în crearea de pachete speciale de promovare împreună cu companiile aeriene, atunci vom avea ecuația câștigătoare. România este o țară cu o natură unică, tradiții și obiceiuri păstrate, cetăți și castele impresionante, însă avem nevoie ca toți actorii să intre în horă.

Care este modalitatea în care este rezolvată la Accor lipsa acută de personal?
Lucrăm activ împreună cu universitățile și operatorii de profil ca să atragem tânăra generație în această industrie frumoasă. Avem, de asemenea, Academia Accor, unde formăm manageri și în interiorul hotelurilor o schemă clară de promovare astfel încât personalul să aibă parte de o experiență cât mai diversificată, ceea ce atrage în special reprezentanții generației Z, care își doresc să cunoască cât mai multe domenii și să fie implicați în diferite procese inter-departamentale.

Cum intenționați să integrați în strategia și operațiunile hotelurilor Accor noile tendințe, servicii și inovații din industria hotelieră, care în mare măsura țin de inteligența artificială?

Accor înțelege potențialul uriaș pe care îl are tehnologia, atât în ceea ce privește operațiunile, cât și sustenabilitatea și excelența în relația cu clienții. Grupul are un departament special care se ocupă de inteligență artificială, sustenabilitate și inovație.
Important de menționat este că indiferent de avansul tehnologiei, oaspetele își dorește să socializeze, să cunoască, să experimenteze, deci contactul uman va rămâne primordial mult timp de acum înainte, iar tehnologia ne va ajuta în intensificarea experiențelor și optimizarea operațională.
Prin urmare, tehnologia este aici pentru a îmbunătăți interacțiunile umane, nu pentru a le înlocui.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302