Trusko Resort, locul unde rafinamentul se întâlnește cu autenticul

Trusko Resort, locul unde rafinamentul se întâlnește cu autenticul
person Cătătlina Matei
access_time_filled

Trusko Resort Small Luxury Hotel redefinește ideea de evadare în natură, oferind o experiență premium în apropierea satului Rimetea (județul Alba). Cu o arhitectură contemporană perfect integrată în peisaj și servicii autentice de calitate, resortul propune o reconectare cu natura, fără a renunța la confort. Investiția, care depășește 1,5 milioane de euro, reflectă ambiția proprietarilor de a contribui la dezvoltarea unei destinații premium în Transilvania.

Sufletul Trusko Resort sunt fără îndoială soții Torjai, Mikolta și Zsolt, managerul general și, respectiv, proprietarul întregului ansamblu, două persoane care s-au dezvoltat profesional în industria ospitalității și înțeleg pe deplin mersul ei. În plus, sunt pasionați de oameni, de businessul pe care l-au conceput, de locul ales, de împrejurimi și localnici deopotrivă. De altfel, locația în care a fost dezvoltat resortul oferă un cadru natural fantastic, la poalele Colților Trascăului, având în vecinătate un sat cu tradiție și vad turistic (Rimetea), un punct de atracție cu istorie și un peisaj spectaculos.
Pentru că terenul se află în apropierea satului Rimetea, fiind totodată parte integrantă a parcului „Natura 2000”, soții Torjai au considerat că există potențial pentru a crea un concept unic de cazare, un mic resort boutique dedicat relaxării în mijlocul naturii, cu facilități exclusive și confort ridicat. Cumva, prin acest proiect, Mikolta și Zsolt Torjai și-au dorit să valorifice ceea ce au învățat de-a lungul anilor în ospitalitate, dar și să contribuie la dezvoltarea unei destinații autentice în Transilvania, punând în valoare patrimoniul local.


Terenul de peste 5500 de mp a fost achiziționat în anul 2020, apoi s-a dat start la perioada de proiectare, obținerea autorizațiilor, urmate de implementare, toate însumând o perioadă de cinci ani. Pe parcursul cconstrucției s-a avut mare grijă să nu fie tulburată fauna din împrejurimi, fiind respectată totodată, în ridicarea întregului ansamblu, istoria culturală a zonei, Rimetea fiind pe lista de așteptare ca și sit protejat UNESCO.


Un concept ales cu grijă
Trusko Resort este un concept ales cu grijă, inspirat de legenda locală care povestește despre o cetate situată pe Colții Trascăului. Noțiunea de „boutique resort, adults-only” pune accent pe cazarea inedită, discretă și liniștită, în mijlocul naturii, prin care se asigură confort și siguranță. Cele 12 opțiuni de acomodare în stil chalet sunt ridicate respectând o estetică minimalistă, inspirată din peisajul transilvănean, cu o atenție deosebită la detalii. Pentru o experiență completă, resortul oferă și facilități de spa (piscină, jacuzzi, ciubar și saună) exclusiv pentru oaspeții cazați și un restaurant mic, ce servește preparate tradiționale din bucătăria transilvăneană.


Căsuțele sunt proiectate într-un stil contemporan, cu accente naturale și o paletă de culori calde, în tonuri de lemn, alb și bej. Designul interior este încadrat într-o estetică modernă minimalistă, care scoate în valoare lumina naturală, oferind priveliști înconjurătoare deosebite. Fiecare unitate este echipată cu tehnologie IoT (internet of things), aer condiționat, minibar, televizor. Oaspeții se pot bucura de o terasă privată, dar și de facilitățile spa. Piscina exterioară este încălzită la 26°C, la fel și jacuzzi-ul, iar la sauna panoramică oaspeții pot experimenta sesiuni de aromaterapie. Pentru diversificarea opțiunilor de relaxare, există și un ciubăr încălzit, cu apă sărată, sarea fiind adusă din mina Turda, un accesoriu inspirat din tradiția locală.


O afiliere cu ștaif
Decizia de afiliere a resortului la brandul Small Luxury Hotels (SLH) a fost strategică încă de la început. Experiența proprietarilor în sectorul ospitalității le-a demonstrat că apartenența la un brand internațional garantează respectarea unor standarde de calitate recunoscute la nivel global și atrage un segment de clienți premium, ceea ce se alinia cu obiectivele lor. În plus, SLH oferă vizibilitate internațională, acces la canale de distribuție exclusive și sprijin pentru promovare globală. „Aprecierea noastră pentru SLH provine din alinierea cu filosofia și standardele lor, care pun accent pe experiențe autentice, servicii personalizate și confort premium. Am urmat cu rigurozitate pașii necesari pentru afiliere și evaluarea proprietății, am participat la programe de formare a personalului și am implementat sisteme de distribuție pentru a asigura un parteneriat de succes”, precizează Mikolta Torjai, manager general al resortului.


Gastronomia locală, extensia firească a unui loc autentic
La Trusko Resort este promovată gastronomia transilvăneană, axată pe utilizarea ingredientelor locale și sezoniere. În bucătăria deschisă, care permite oaspeților să observe procesul de gătire, este preparat un mic dejun destinat atât gurmanzilor, cu preparate tradiționale variate, inclusiv produse artizanale și preparate calde, cât și celor care preferă opțiuni sănătoase, bazate pe ingrediente proaspete. Meniul de prânz și cină, pregătit la cerere, este compus din preparate cu specific local și transilvănean, fiind însoțit de o selecție diversificată de vinuri autohtone, variat, cu băuturi artizanale, chiar și nonalcoolice.
Calitatea serviciilor este poate cel mai greu de realizat, însă noi prioritizăm oferirea unei experiențe unice, respectarea standardelor de excelență și, de asemenea, subliniem importanța apartenenței la rețele internaționale de renume, cum ar fi Small Luxury Hotels în cazul nostru. Un alt aspect crucial, deosebit de important în poziționarea acestui business este implicarea comunității locale; persoanele cu care interacționăm zilnic sunt factori esențiali pentru o dezvoltare sustenabilă și pentru o poziționare corectă pe piață”, spune Zsolt Torjai.

Segmentul premium ca țintă
Produsul turistic este creat pentru adulți, cupluri sau persoane care apreciează liniștea naturii, relaxarea de calitate și servicii personalizate. Segmentul premium este ținta celor care conduc acest business, clienții care apreciază gastronomia autentică, un loc inedit și discret, iar asta stă și la baza strategiei de fidelizare a clienților conform standardului Small Luxury Hotels.
Pentru a menține standardele propuse, Mikolta și Zsolt se străduiesc să închege o echipă identificând persoane talentate din zonă, oferindu-le posibilitatea de a se forma și de a crește profesional. În același timp, aceștia recrutează și din orașele apropiate, scopul pe termen lung fiind alcătuirea unei echipe stabilă, formată din oameni calificați, capabili să transmită mai departe cunoștințele lor celor aflați la început de drum. În plus, este încurajată comunicarea deschisă și colaborarea, creându-se astfel un mediu de lucru prietenos și inspirant, în care ideile noi sunt binevenite și explorate cu entuziasm.


„Deși recunoaștem că schimbările semnificative nu apar peste noapte, suntem încrezători că interesul pentru acest tip de produs va crește. Destinațiile de tip boutique, care oferă experiențe locale și naturale autentice, de înaltă calitate și personalizate, vor fi din ce în ce mai căutate. Din propria experiență, putem afirma că viitorul ospitalității se bazează pe calitate și profesionalism. Conceptele de succes vor integra designul autentic cu servicii de relaxare și wellness, completate de descoperiri culinare locale. Pe lângă considerațiile practice, acordăm o importanță deosebită sustenabilității și respectului față de mediu. Prin urmare, ne străduim să fim nu doar o destinație de vis pentru călători, ci și un model de responsabilitate și inovație în industria ospitalității”, precizează Mikolta Torjai.


Extinderi și standarde în prim plan
Planurile pentru Trusko Resort includ extinderea facilităților oferite odată cu inaugurarea unei săli de conferințe de dimensiuni moderate, în prima jumătate a anului viitor, aceasta fiind un răspuns la cererea tot mai mare a clienților din segmentul corporate. Deși există și dorința de extindere a capacității de cazare în viitorul apropiat, în prezent soții Torjai se concentrează asupra obiectivului de a oferi un produs operațional care respectă standardele Small Luxury Hotels. „Suntem încrezători că obiectivul nostru de a respecta standardele brandului la care suntem afiliați va contribui semnificativ la creșterea notorietății noastre și va atrage un număr și mai mare de clienți care apreciază nu doar calitatea, ci și inovația și atenția la detalii”, completează Zsolt Torjai, proprietar Trusko Resort Small Luxury Hotels.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302