2021 – Anul Producătorilor Locali în HoReCa

2021 – Anul Producătorilor Locali în HoReCa
person Horeca
access_time_filled

Din dorința de a regăsi cât mai multe produse locale în unitățile de tip HoReCa de la nivel național, publicația Horeca România lansează campania “2021 – Anul Producătorilor Locali în HoReCa”. în contextul actual, considerăm că valorificarea produselor locale în HoReCa nu mai este un simplu trend, este o necesitate, iar prin această inițiativă ne propunem, pe de o parte, să sprijinim producătorii locali și să le facem cunoscută oferta în rândul operatorilor din industria HoReCa, și, pe de altă parte, să oferim informații relevante operatorilor din industria HoReCa aflați în căutare de produse/surse locale pentru afacerile lor.

Producatori locali slide Horeca

în cadrul acestei campanii, vom publica de-a lungului anului o serie de interviuri cu producători locali care oferă produse și servicii destinate operatorilor din industria HoReCa.

Primul interviu din cadrul campaniei “2021 – Anul Producătorilor locali în HoReCa” ni l-a acordat domnul Adrian Cocan, co-fondator Lăptăria cu caimac, producător de lactate de specialitate 100% românești și naturale. în cadrul interviului, domnul Adrian Cocan ne vorbește despre oferta companiei pentru segmentul HoReCa, obiectivele pentru anul 2021, dar și măsurile care se impun, în opinia domniei sale, pentru a stimula producția locală și brandurile românești.

Adrian Cocan, co-fondator Lăptăria cu caimac: “Toate produsele noastre sunt disponibile și pentru HoReCa (…) Suntem deschiși propunerilor de colaborare din această zonă, inclusiv când vine vorba de realizarea unor noi produse împreună”

Pentru început, vă rog să ne povestiți în ce constă oferta companiei dumneavoastră pentru segmentul HoReCa și despre colaborarea pe care o aveți cu operatorii din acest sector.  

Adrian CocanToate produsele noastre sunt disponibile și pentru HoReCa, ambalajele utilizate fiind aceleași, însă procentul vânzărilor oferite acestui segment este unul destul de redus. Zona pe care o țintim este cea super premium și, în general, clienții HoReCa care au ales să lucreze cu produsele noastre au standarde de calitate foarte ridicate. Avem în portofoliu câteva nume din noul val de restaurante premium românești și colaborăm deja cu clienți din toată țara, de la Timișoara la Constanța, Cluj și, evident, București.

Din gama noastră de produse cele mai folosite în HoReCa sunt laptele, smântâna, laptele condensat și brânzeturile.  

Căror tipuri de business-uri HoReCa vă adresați cu produsele din portofoliu și cum a impactat pandemia cererea/cerințele partenerilor dumneavoastră din sectorul HoReCa?

Ne adresăm în principal cofetăriilor și gelateriilor, pentru că produsele noastre se pretează foarte bine acestei zone, însă cei mai vechi clienți HoReCa sunt cafenelele, cărora le oferim lapte pentru cafea. Bob Coffee Lab, de exemplu, folosește laptele nostru exclusiv.

Câtă vreme partenerii din zona HoReCa au fost obligați să închidă sau au reușit să se stabilizeze în zona de livrări, nici noi n-am mai livrat către ei. însă imediat ce s-a reluat activitate, am reluat livrările. S-a mai întâmplat un lucru interesant în această perioadă; anumiți parteneri au ales borcanele sau sticlele noastre pentru a-și livra produsele, așa că unde a fost cazul i-am susținut cât am putut cu recipiente goale.

produsehorecalaptariacucaimac

Cum a fost 2020 pentru brandul Lăptăria cu Caimac, în general, cum v-a afectat pandemia COVID-19 și ce măsuri ați luat la nivel intern pentru a vă adapta la noua realitate de piață?

Pandemia ne-a aplatizat creșterea, a pus anumite proiecte on hold și ne-a împiedicat să continuăm demersurile pe partea de export. însă acest lucru, ne-a făcut să ne concentrăm mai bine asupra echipei și asupra consolidării relațiilor aici în țară. Una peste alta, ne-am adaptat din mers și am păstrat obiectivele cele mai importante pe care le aveam: am sărbătorit împlinirea a doi ani de activitate, am lansat trei produse care au fost foarte bine primite, iar la final de an am listat o emisiune de obligațiuni în valoare de 3 milioane de euro, etapă încheiată cu succes.

Ce schimbări ați observat în ceea ce privește obiceiurile de consum ale românilor post-pandemie? Se vorbește despre o preferință tot mai accentuată pentru produse românești. Simțiți această tendință în cererea pentru produsele din portofoliul dumneavoastră?

Da, o bună parte a populației își dorește să cumpere produse locale. Este un obicei care apăruse de dinainte de pandemie și care, în mod categoric, s-a accentuat în 2020. Dar este un trend la nivel global, nu este ceva specific României, iar oamenii caută din ce în ce mai multe produse autohtone.

Am observat, de asemenea, o scindare a preferințelor fie spre premium, fie spre economic, segmentul mediu fiind destul de afectat. Pe de altă parte, consider că există o presiune foarte mare în a fi disponibili la raft acolo și atunci când consumatorul merge la cumpărături, pentru că vizitele de cumpărături s-au rărit și oamenii aleg să meargă mai puțin în magazine decât în trecut, lucru care le permitea să caute produsul dorit în mai multe locuri. Acum, cine e pe raft câștigă!

în calitate de producător local, ce măsuri fiscale sau de altă natură considerați că se impun pentru a stimula producția locală și brandurile românești?

Ne-am dori măsuri general valabile: infrastructură rutieră corectă, ca să putem transporta marfa eficient, infrastructură sanitară și educațională, astfel încât să avem angajați sănătoși, care să nu fie nevoiți să își ia o zi liberă ca să meargă la medic, dar și bine pregătiți. Dorim să fim consultați în anumite proiecte legislative, astfel încât legile să reflecte și realitatea producătorului autohton, a celui care nu are susținerea și expertiza unui grup internațional. Ideal, visăm la un mediu public care să ofere consultanță celui privat, la autorități și organe cu rol consultativ, care susțin mediul privat, producătorii, și care nu au doar funcție de control și coerciție.

Ce obiective aveți pentru brandul “Lăptăria cu Caimac”, pentru anul 2021, și ce ne puteți spune despre obiectivele pentru segmentul HoReCa, în particular. în acest context, aș dori să vă întreb și cum vedeți industria HoReCa locală post-pandemie?

Avem planuri mari și ne urmărim îndeaproape obiectivele, așa cum am făcut și în ultimii ani: dezvoltăm produse noi, extindem linia de producție, ne apropiem tot mai mult de visul nostru de a implementa o linie de spălare și reciclare a sticlei și sperăm să vedem stația de biogaz într-un viitor cât mai apropiat.

în ceea ce privește segmentul HoReCa, suntem în proces de a dezvolta un produs exclusiv pentru un lanț important de restaurante și ne dorim să extindem acest tip de colaborare și către alți parteneri din HoReCa. Considerăm că segmentul acesta prezintă potențial important pentru noi și suntem deschiși propunerilor de colaborare din această zonă, inclusiv când vine vorba de realizarea unor noi produse împreună. Sperăm ca în 2021 să fim și mai prezenți pe acest segment cu brânzeturile noastre și cu produse noi, odată cu extinderea capacității de producție.

Tarta caramel cioco

Așa cum spuneam, clienții noștri sunt premium și au rezistat anului acesta. Ne dorim să colaborăm în continuare și să îi susținem să-și crească business-urile. Credem că în contextul actual este important să găsești modele de business sau de servire noi, dar și nișe de consumatori interesați. Cu siguranță segmentul de HoReCa specializat pe livrări a înregistrat un ‘boom’ anul acesta și probabil că acest trend va continua. Cine credea că vom ajunge să ne comandăm cafeaua online?

Dacă doriți să comunicați și alte lucruri sau să transmiteți un mesaj pentru operatorii HoReca cu această ocazie, vă rog să faceți.

Sperăm să revenim cu toții cât mai repede și mai lin la normalul pe care-l știam de dinainte de pandemie sau cât mai aproape de el. Noi ne dorim în continuare să ne extindem, să recrutăm oameni, să facem investiții, să ne creștem prezența pe piețele din Vest și suntem optimiști că lucrurile se vor așeza așa cum trebuie. Iar partenerilor HoReCa dorim să le transmitem că suntem deschiși la colaborări și ne dorim să creăm produse minunate împreună.

Interviu realizat de Diana Sbârcea.

Agroserv Măriuța a fost înființată în anul 1994 și până în 2018 a avut exclusiv activități agricole, cultură mare (grâu, orz, rapiță, triticale, porumb, lucernă și altele, pe o suprafață de 3000 ha) și fermă de vaci de lapte (cu peste 2700 animale). începând cu anul 2018 a pus în funcțiune o fabrică modernă de lactate și a lansat brandul Lăptăria cu Caimac, un brand care a înregistrat o creștere rapidă în preferințele consumatorilor datorită produselor de înaltă calitate.

Lăptăria cu Caimac are propria fermă și folosește cele mai noi mijloace de a produce lactate de calitate, naturale, sigure, nutritive și fără adaosuri inutile. Fabrica de procesare de ultimă generație, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 tone de lapte pe zi, iar tehnicile de procesare moderne permit pasteurizarea laptelui la o temperatură mai joasă decât media obișnuită, pentru a păstra gustul adevărat al laptelui de la vacă și o parte cât mai mare din substanțele nutritive. Mai multe informații despre Lăptăria cu Caimac și produsele brandului găsiți la www.laptariacucaimac.ro sau pe paginile de Linked-In/Facebook/Instagram Lăptăria cu Caimac.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302