CrameRomania.ro prezintă harta actualizată a turismului viticol din țară

CrameRomania.ro prezintă harta actualizată a turismului viticol din țară
person Horeca
access_time_filled

CrameRomania.ro lansează cea de-a șaptea ediție actualizată a Hărții viticole a României, un instrument la îndemână și util pentru toți cei care doresc să descopere România ca destinație viticolă.

Proiectul Harta vitico a României are rolul a identifica zonele distincte din România, categoriile principale de vinuri, geografia țării, dar și de a-i ghida pe turiști să găsească mai ușor cramele locale. Harta conține o listă cu cramele locale, fie că sunt mai mari sau mai mici, și nu își propune să fie ghid turistic, ci un instrument educativ, prin care iubitorii vinului pot descoperi cramele și zonele viticole din România.

Investițiile în crame au crescut semnificativ, iar acestea nu se limitează doar la producție, ci includ și spații de degustare pentru vizitatori, care ajută la dezvoltarea turismului viticol. Totodată, asistăm la apariția unor proiecte menite să susțină vinurile românești, care câștigă tot mai multă notorietate și apreciere nu doar în țară, ci și peste hotare. Prin intermediul proiectelor noastre, CrameRomania.ro și ReVino.ro, și prin evenimentele pe care le organizăm, promovăm vinul românesc ca un adevărat brand de țară. Credem că, dacă ne unim eforturile pentru a valorifica acest potențial, toți avem de câștigat”, spune Alina Iancu, fondatoarea CrameRomania.ro și Revino.

România înregistrează rezultate favorabile cu privire la producția de vin

Cu toate că Oficiul Internațional al Viei și Vinului (OIV) a semnalat că producția de vin din Franța și Italia, două dintre cele mai mari țări producătoare din UE, a fost afectată în mod semnificativ în 2023, România a reușit să-și mențină poziția de al șaselea producător de vin din Europa, în ciuda condițiilor meteo nefavorabile. Țara noastră a înregistrat o producție de 4,4 milioane de hectolitri, în creștere cu 15% față de anul precedent și cu 4% peste media ultimilor 5 ani, consolidându-și astfel statutul de jucător important pe piața europeană a vinului.
Pe de altă parte, cifra de afaceri a producătorilor de vin din România în 2022 a înregistrat o ușoară scădere față de anul 2021, ajungând la aproximativ 2,1 miliarde de lei.
În medie, în România sunt inaugurate anual între 4 și 5 crame noi și mai toate pun accent pe turismul viticol. Acest ritm constant de dezvoltare subliniază necesitatea de a aborda cu seriozitate cerințele actuale ale mediului de afaceri în acest sector, dar mai ales a provocărilor care apar într-o astfel de afacere,” adaugă Alina Iancu.

Turismul viticol devine centru de interes

Harta viticolă a României pune accent pe cramele care fac turism viticol: din cele peste 230 de crame prezente în hartă, peste 80 de crame își deschid porțile pentru turiști, 20 dintre ele oferă inclusiv locuri de cazare, iar pentru restul se poate găsi cazare în vecinătate.

Am remarcat o creștere semnificativă a investițiilor la crame, care au inclus săli de degustare în reconfigurarea locațiilor sau le-au adus îmbunătățiri semnificative, pentru o experiență cât mai autentică. De asemenea, proiectele viticole noi sunt tot mai orientate spre integrarea experienței de degustare în designul lor arhitectural, nu doar spre facilitățile necesare pentru procesarea strugurilor, producția și stocarea vinului. Totodată, putem observa apariția unor proiecte de cazare ambițioase în zonele viticole, care pun accentul pe oferirea unei experiențe complete și imersive pentru vizitatori. Aceste evoluții evidențiază un angajament crescut în a crea un mediu prielnic pentru explorarea și aprecierea vinului într-un cadru mai larg, devenind astfel un element semnificativ în dezvoltarea industriei vinicole”, explică Alina Iancu.

Totodată, sunt multe companii care organizează teambuilding-uri și ședințe la crame. Această abordare îmbină ședințele de lucru cu activități de relaxare și sesiuni de degustare a vinurilor, iar tendința de a alege cramele ca locații pentru întâlniri de management este în ascensiune, atrăgând companii din diverse orașe care doresc să se bucure de o altfel de atmosferă.

Informațiile din piață arată că turismul viticol are o popularitate deosebită în zilele de vineri și sâmbătă, dar evenimentele corporate contribuie la ocuparea cramelor și în timpul săptămânii, compensând astfel absența turiștilor.

Experiențe autentice cu soiuri locale

Harta, în formatul print, conține și un ghid al soiurilor locale de viță-de-vie reprezentative pentru România. Astfel, turiștii vor avea ocazia să afle istoria și particularitățile unor soiuri precum: Fetească albă, Fetească regală, Fetească neagră, Tămâioasă românească, Grasă de Cotnari, Crâmpoșie selecționată, Negru de Drăgășani, Șarbă, Busuioacă de Bohotin sau Băbească neagră.

Harta viticolă a României are un tiraj anual de peste 1500 de exemplare și este disponibilă în română și engleză. În acest moment, harta este distribuită în wine baruri, magazine specializate și restaurante, în București și în principalele orașe din țară, pentru a ajunge la cât mai mulți pasionați de vin. Aceasta poate fi achiziționată și din magazinul online, aici.

Despre CrameRomania.ro & Revino

Cu o experiență de peste 12 ani în industria vinului și evenimentelor dedicate gastronomiei din România, CrameRomania.ro și Revino sunt proiectele dedicate educației și promovării vinului, brânzeturilor și turismului viticol în țară. Proiectele s-au dovedit ambasadori ai ideii că vinul reprezintă un adevărat brand național, susținând în mod constant bogăția și diversitatea patrimoniului viticol românesc. Prin intermediul CrameRomania.ro și Revino, sunt promovate cramele locale, vinurile de calitate, tradițiile vinicole și potențialul de dezvoltare al industriei viticole din România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302