Împreună de 20 de ani!

Împreună de 20 de ani!
person Horeca
access_time_filled

Continuăm să dezvăluim interviurile celor 20 de jucători din industria ospitalității care și-au exprimat gândurile cu privire la evoluția sectorului în care activează, cu ocazia aniversării a 20 de ani de existență a revistei Horeca România!

Bogdan Cervenschi, antreprenor HoReCa
HoReCa, acum 20 de ani, era bazată pe gastronomia învățată și standardizată de bucătarii din perioada comunistă. Dacă aveai o ceafă bună și niște cartofi prăjiți făcuți corect, un vin rece de la Jidvei sau Murfatlar, nu dădeai greș.
În 20 de ani am evoluat enorm, am făcut toți concepte noi, unii au rezistat, alții nu. Avem produse noi, de exmplu avocado, chia, quinoua, ginger etc. Am conceput locații #comfortfood, cu mâncare de la mama de acasă, dar reinterpretată. Gusturile sunt în mișcare și continuă schimbare.
Segmentul HoReCa, din punctul meu de vedere, nu poate fi anticipată, nu pot ști cum va fi peste 20 de ani, pentru că se schimbă de la an, la an. În 20 de ani am putea, spre exemplu, să avem restaurante care nu vând mâncare, vând timp.
Cel mai important aspect va rămâne experiența pe care o are oaspetele la masă. Indiferent de meniu sau concept, dacă se întoarce clientul, s-a făcut ce trebuie.
Horeca România, vă doresc să faceți exact ce ați făcut până acum, să vă mențineți linia!

George CIUCĂ, National Key Account Manager – Food Service, Nordic
Deja devin nostalgic….acum 20 de ani….eram mai tânăr cu 20 de ani!
Acum 20 de ani, cofetăriile si restaurantele erau „locații de  gestiune” preluate de foștii lucrători, persoane cu un spirit antreprenorial dezvoltat. Era foarte greu să creezi „vad” cu o locație nouă, începută de la zero, fiind din start sortită eșecului din cauza cheltuielilor de susținere foarte mari. Acum, deja se observă că cei care au rezistat sunt la a doua generație, cu afaceri preluate de copiii lor.
În prezent, piața ospitalității este pe un trend pozitiv, cu chefi pregătiți în școlile de profil din vest, cu hotelieri și cofetari ce își fac studiile în Franța și Elveția, tineri pasionați de această piață, care are un potențial imens.
HoReCa în viitor va fi o piață așezată, cu locații de tradiție, cu istoric, cu oaspeți educați pe trenduri și gusturi elevate. Câștigătorii vor fi de ambele părți, atât consumatorii, cât și antreprenorii.
Lucrurile făcute bine acum vor fi valabile și peste 20 de ani: ingredientele naturale, gusturile copilăriei, copiii de azi, adulții din următorii 20-30 ani.
Horeca România, o revistă de actualitate, bine închegată ce ne ține la curent cu știrile din această zonă și un partener pe măsura reputației Nordic Food.

Evelina Băroiu, Unilever Food Solutions Marketing Leader – România
Fac parte din industria HoReCa de aproape cinci ani, astfel că mi-ar fi greu să mă gândesc la o perioadă atât de îndepărtată. Ce pot spune însă este că îmi aduc aminte de opţiunile limitate în materie de restaurante sau bucătarii. Cred că bucătăriile erau mult concentrate în jurul bucătăriei locale, de la o regiune la alta, influenţe româneşti, reţete vechi. Restaurantele de tip fast-food erau abia la început şi cred că eram mult mai înrădăcinaţi în tradiţii şi cultura românească, apreciind mâncarea simplă, cu gust – fără atenţie pe plating, preparate reinterpretate şamd.

Din punctul meu de vedere, diversitatea bucătăriilor a crescut foarte mult în ultimii 20 de ani. Am început să experimentăm, să descoperim restaurante cu specific italienesc, asiatic, american, oriental etc. În acelaşi timp, în ultimii 20 de ani am văzut din ce în ce mai mulţi români plecând în străinătate, călătorind şi aducând înapoi cu ei influenţele şi cunoştinţe dobândite în diverse locuri din lume. Avem chefi întorşi din străinătate, care au început să aplice în România ce au învăţat în afară sau să integreze modelul bucătăriilor internaţionale în restaurante româneşti. Avem concepte noi de bucătării, de la cloud kitchens la food markets. Sunt multe aspecte importante de menţionat, când vorbim de piaţă ospitalităţii, pe care ar fi greu să le cuprindem în doar câteva pagini, dar cu siguranţă există o evoluţie în bine şi lucrurile continuă într-o notă pozitivă.
Consider că în următorii 20 de ani vom asista la schimbări importante în HoReCa. Din punct de vedere al trendurilor, vom vedea din ce în ce mai multe preparate plant based, ready meals şi fast eating. Va exista şi o atenţie crescută la experienţa pe care o are clientul on the spot, dincolo de serviciile oferite. Cu toate acestea, mai cred şi că ne vom reîntoarce la lucrurile simple, însă într-o industrie digitalizată, high tech.

La fel de importante ca acum 20 de ani și care vor avea aceeași valabilitate și peste alți 20 de ani, aş spune că sunt calitatea serviciilor şi diversitate industriei. Am trecut prin multe schimbări, crize economice, pandemia Covid-19, însă consider că aceste două aspecte sunt şi vor fi la fel de importante în orice moment ne-am afla (pandemie, criză economică, 2022 sau 2050).
Echipa Unilever Food Solutions vă urează „La mulţi ani plini de inspiraţie!” Să aveţi parte de momente faine şi să continuaţi aşa cum ne-aţi obişnuit, cu articole utile pentru industrie. Ne bucurăm că suntem colaboratori şi vă mulţumim pentru profesionalismul de care aţi dat dovadă în acest parteneriat. Mult succes în tot ceea ce vă propuneţi! Vă dorim încă 20 de ani de idei, informaţie şi creativitate!

Johnson Diversey, reprezentant
Diversey este deja de peste 90 de ani în industria de curățenie pentru restaurante, catering, hoteluri și nu numai. Curățenia și igienizarea au fost întotdeauna o prioritate pentru afacerile de succes din domeniul HoReCa.
Dacă este să ne gândim însă la ceva ce era total diferit, ce nu aveam acum 20 de ani erau aplicațiile de travel sau hospitality, nu existau platformele social media, iar toată interacțiunea cu clienții și toată partea de promovare se realiza prin cu totul alte canale. Acum, recenziile pot fi oferite și accesate mult mai ușor, pe când atunci reputația se construia altfel.

Pentru a reuși în industria ospitalității, afacerile HoReCa trebuie să se asigure că oferă clienților lor o experiență extraordinară din momentul în care aceștia încep să-și planifice vacanța și până când aceasta se încheie. Digitalizarea a făcut ca tipul de experiență care poate fi oferită clienților să evolueze, însă standardele de curățenie și igienizare au fost de bază dintotdeauna.
Curățenia este unul dintre factorii care determină impresia oaspeților și, implicit, recenziile unei locații din domeniul HoReCa. Astfel, recomandările și review-urile pozitive sunt cheia unei afaceri HoReCa de succes.
În momentul acesta programele noastre se concentrează pe economie, creștere și monitorizare, prin soluțiile oferite de Diversey. Suntem lider global în materie de soluții de igienă, dar ne mândrim cu faptul că susținerea noastră pentru afacerile HoReCa merge dincolo de acest lucru, fiind un partener complet, cu programe importante, atât pentru prezent, cât și pentru viitor.

Viitorul este Bucătăria Inteligentă, iar în zona aceasta susținerea noastră pentru industrie vine prin activități eficace, sigure și conectate în partea din spate a unității, precum spălarea eficientă a vaselor, curățarea eficace a bucătăriei, soluții sigure pentru bucătărie și consultanță în domeniul siguranței alimentare.
Așa cum acum 20 de ani platformele de social media încă nu existau și nici aplicațiile pe care le folosim atât de mult astăzi, tot la fel ne așteptăm ca peste 20 de ani mediul digital să fie avansat, cu noi tehnologii care să transforme așteptările pe care clienții le au.
Preocuparea pentru sustenabilitate a crescut și ea considerabil, fiind chiar o modalitate de scădere a costurilor. Aceasta intră pe agenda a din ce în ce mai multor afaceri din industrie. Este ceva ce se regăsește nu numai în prioritățile noastre de business, dar și în misiunea globală Diversey.
Revista Horeca România este deja un partener de tradiție pentru noi. Este o comunitate pe care am descoperit-o din ce în ce mai mult, de la an la an, cu drag. Felicitări pentru ceea ce faceți pentru industria HoReCa în România, cât și pentru inițiativele avute de-a lungul anilor.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302