Fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare în UE

Fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare în UE
person Horeca
access_time_filled

Organizațiile profesionale și interprofesionale din domeniul agroalimentar din România pot obține fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare pe piața Uniunii Europene (UE) și în țări terțe, valoarea totală a programelor aprobate pentru România, în perioada 2010-2012, depășind 7,2 milioane de euro, potrivit datelor furnizate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), instituția prin care se derulează aceste programe, pentru Agerpres.

recoltaromania

„Uniunea Europeană finanțează prin Fondul European de Garantare Agricolă 50% din costurile eligibile pentru promovarea produselor agricole, a metodelor lor de producție, precum și a produselor alimentare pe bază de produse agricole, 30% fiind asigurat din bugetul național, iar minimum 20% reprezintă contribuția proprie a beneficiarilor. Începând cu anul 2009 și până în 2013, în România, se derulează două astfel de măsuri de informare și promovare. Prima este dedicată promovării produselor agricole pe piața internă și pe piețele țărilor terțe, iar cea de-a doua vizează promovarea vinurilor pe piețele țărilor terțe în cadrul Programului Național de Sprijin în sectorul vitivinicol”, au precizat pentru Agerpres specialiștii APIA.
Produsele eligibile pentru promovare pe piața UE sunt fructele și legumele proaspete sau procesate, fundsinul textil, plante vii și produse de horticultură ornamentală, ulei de măsline și măsline de consum, uleiuri din semințe, lapte și produse lactate, carne proaspătă, refrigerată sau congelată, produsă conform standardelor de calitate comunitare sau naționale, miere și produse apicole, vinuri cu denumire de origine protejată sau indicație geografică protejată, produse cu denumire de origine protejată (DOP), indicație geografică protejată (IGP) sau specialitate tradițională garantată (STG), precum și produsele din agricultură ecologică și carrne de pasăre.
Produsele eligibile pentru promovarea în țări terțe sunt carnea de vită sau de porc proaspătă, refrigerată sau congelată, preparate alimentare pe bază de aceste produse, carne de pasăre de calitate, produse lactate, ulei de măsline și măsline de consum, vinuri cu denumire de origine protejată sau indicație geografică protejată, băuturi spirtoase cu indicație geografică protejată, fructe și legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologică, etc.
Potrivit APIA, organizațiile profesionale și interprofesionale interesate de a atrage fonduri pentru promovare au posibilitatea să depună programe la Ministerul Agriculturii de două ori pe an, respectiv până la 30 septembrie sau până pe 15 aprilie. MADR va realiza o selecție a programelor eligibile și va transmite Comisiei Europene lista programelor selectate și a organismelor de punere în aplicare pentru care a validat procedura de selecție, nu mai târziu de 30 noiembrie în cazul primei prezentări de programe și de 15 iunie în cazul celei de-a doua prezentări de programe. Comisia decide, cel târziu la 30 aprilie, în ceea ce privește prima prezentare de programe, și cel târziu la 15 noiembrie, în ceea ce privește a doua prezentare, care sunt programele pe care aceasta le poate cofinanța, decizia fiind notificată statelor membre.
În termen de 90 de zile de la data notificării deciziei, beneficiarii încheie contractele de finanțare cu autoritățile naționale desemnate, în cazul României cu Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.
APIA precizează că programele de promovare se realizează pe o perioadă de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302