LILIAC întinerește industria viti-vinicolă

LILIAC întinerește industria viti-vinicolă
person Horeca
access_time_filled
  •  Advertorial scris de Simona Mardale, Director Național de Marketing și Vânzări Crama LILIAC, în ediția 82 a revistei Horeca România. 

youngliliacLILIAC este o cramă tânără, din mai multe puncte de vedere. în primul rând, este înființată acum 7 ani, deci se află încă în perioada de investiții și dezvoltare. în al doilea rând, echipa LILIAC este alcătuită din personal cu medie de vârstă 30 de ani, atât în departamentul de producție, cât și la vânzări, marketing și în zona administrativ-logistică. însăși Amrei Beck, unul din proprietarii companiei, nu a depășit încă vârsta de 30 ani.

Dar cel mai important aspect când ne referim la această descriere, este stilul vinurilor produse de această cramă: tinere, curate, proaspete și îndrăznețe. în mod special, unul din brandurile companiei este young.LILIAC, care se definește a fi îndrăzneț și inovativ, iar denumirea vinurilor vorbește de la sine: fresh, fruity, light rose!

Urmând tendințele din ultima perioadă în ceea ce privește consumul de vin în restaurante, canal unde noi vindem cel mai mult, aproape 90% din întreaga producție, am creat acum 5 ani brandul young.LILIAC. Acest brand se adresează tinerilor, în special, dar și clienților deschiși, curioși să încerce produse noi, să descopere vinurile ca fiind parte din consumul urban, nu numai cu anumite ocazii speciale.

Cu aceste vinuri dorim să atragem consumatorul tânăr, să încercăm să îl educăm, să îi arătăm că există plăcere și dincolo de vodka cu suc de mere sau whisky cu cola; cum aceste vinuri au un volum de alcool scăzut (cuvântul light din descriere este mai mult decât edificator), sunt fructate (chiar dacă sunt seci), sunt ușor de băut, consumatorul aflat la început de drum în consumul de vin este plăcut impresionat. în acest fel îi fidelizăm și îi atragem de partea noastră.

Am observat că, în ultima perioadă, se pune foarte mult acent pe somelierii angajați în restaurante, care ar trebui să schimbe și să influențeze consumul de vin în restaurant. Eu însă pariez pe clienți: pe acei clienți deschiși, care doresc să facă din cunoașterea vinului o parte din dezvoltarea personală, ca și cum ar învăța o limbă străină.

vinurililiactinere

Cred în acești clienți și nu doar în faptul că Millennials vor schimba industria vinului. Cred în clienții tineri (nu doar ca vârstă, ci și ca spirit și atitudine!), în modul în care aceștia doresc să descopere în fiecare zi un alt vin, un alt restaurant, un alt preparat… pe scurt, își doresc în fiecare zi, pe cât posibil, o experiență nouă. Aceștia sunt clienții pe care și-i dorește crama LILIAC.

Mă întreabă lumea despre viitor, cum ne pregătim pentru viitor: ultimii ani ne-au oferit povești fantastice, cum ar fi revelația rose și creșterea ei nebună (noi suntem privilegiați, avem unul dintre cele mai apreciate, populare și vândute rose-uri din România, în ultimii 3 ani), producerea acestora în mărețele sticle magnum, servirea magnum-ului în loc de șampanie în cluburi de renume, la prețuri fabuloase, no matter what the quality!

Aceste lucruri vor continua să crească, dar sunt și multe alte aspecte care se vor schimba în această industrie.

simonamardale1Pe scurt: viitorul vinului pare mai relaxat, luând în considerare abordarea multor producători de vin din ultima perioadă. Conștientizarea erudită a vinului dispare treptat, fiind înlocuită cu popularitatea acestuia către tinerii consumatori.

Și ultima noutate referitoare la acest aspect vă pot spune că este vinul “la cutie”. Fie că ne place sau nu, acest produs va face parte din viață noastră…

în încheiere, ca om cu mare experiență în marketing și vânzări de produse pentru HoReCa, vă spun un lucru pe care mulți dintre cei care lucrează în domeniu îl știu: când e vorba de marketing, singurul lucru care bate ambalajul este o poveste bună! Vinul la cutie le are pe ambele. Și pe măsură ce investițiile majore ale unor mari producători de vin internaționali, specializați în retailul IKA, vor face ca vinul la cutie să fie consumat acasă, veți găsi, mai curând decât vă așteptați, și opțiuni cu asemenea “conserve” în meniurile restaurantelor!

Nu vă speriați însă: România mai are de parcurs ceva pași… uriași… până la acel moment!

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302