Tendinţele de consum pentru restaurante în 2013

Tendinţele de consum pentru restaurante în 2013
person Horeca
access_time_filled

Firma specializată în consultanță și research în domeniul foodservice, Technomic a publicat lista trendurilor pentru 2013. Aceste predicții se bazează pe numeroasele vizite făcute în localuri, evaluându-se astfel scena restaurației din orașele din Statele Unite, dar și interviuri și sondaje efectuate în rândul operatorilor, Chefilor și consumatorilor. Toate datele obținute fiind prelucrate calitativ cu ajutorul Technomic’s Digital Resource Library și cantitativ cu MenuMonitor database.

Topul 10 al predicțiilor pentru 2013 include:

1.  Legumele. Deoarece din ce în ce mai mulți consumatori descoperă preparatele fără carne, mâncărurile vegetariene vor continua să evolueze până la nivelul în care vor rezona numai cu legumele. Technomic prezice că vor exista mai multe salate inovative, prezentări creative de legume prăjite sau la abur și o creștere în utilizarea morcovilor sau varzei de Brussels. Vor predomina legumele poziționate în centrul farfuriei, deoarece consumatorii continuă să caute prospețimea, ingredientele sănătoase, locale, iar operatorii sunt determinați să se adapteze datorită creșterii costurilor la alimentele cu proteine.

mancarevegetariana

2.  Cerealele. Recunoscute pentru valoarea lor nutritivă, cerealele joacă un rol important în meniurile restaurantelor. Preparate precum mămăliga, couscous sau bulgur sunt elemente centrale în multe dintre bucătăriile etnice. Un număr mare de cereale precum quinoa, amaranth, mei, orez sălbatic, porumb, ovăz și grâu negru, care nu conțin gluten, sunt evidențiate și identificate ca participând la mișcarea alimentelor fără gluten.

3.  Puiul. Este mereu prezent în meniuri datorită prețului său întotdeauna rezonabil și versatilității, dar acum acesta a devenit trendy. Metodele de servire a preparatelor din pui de tip quick-service și fast casual au luat amploare, astfel puiul picant si condimentat ia locul clasicului rotisat. Și acum că puiul marinat condimentat a stabilit o nișă, urmează puiul peri-peri cu influențe africane.

4.  Snack-urile. Obiceiurile de servire a mesei în grabă sau din mers din tonetele de pe stradă sau din furgoane dedicate și cererea consumatorilor pentru porții și prețuri fexibile, determină operatorii să privească dincolo de reducerea costurilor preparatelor din meniul fix astfel încât să facă gustările un trend cheie. Tapas, mezze și „îmbucăturile” în restaurantele de tip full-service sunt egalate de noutățile savuroase în restaurantele cu servicii limitate, precum Spicy Chicken McBites la McDonald’s și Chicken Littles la KFC.

snacks

5.  Valoarea ca volum. Pe de altă parte, există un opus al acestei mișcări. Și ne uităm aici la Pizza Hut cu al său Big Dinner Box (2 pizza cu multiple toppinguri) sau localuri care oferă la o cină servită în interior, primești una acasă și altele care oferă minipreparate variate pentru doi, patru sau mai mulți.

6.  Mâncare ca la diner sau deli. Multe localuri se uită la meniurile restaurantelor tradiționale și contemporane și la cele de tip deli pentru inspirație. Technomic prezice o proliferare a premium diner care vor avea sandwitch-uri inspirate din deli-uri, supe savuroase și chiar murături asortate.

7.  Tăițeii. Ramenul făcut bine este departe de a nu se evidenția în meniuri, fiind o supă complexă, cu calități nutritive, subtilitate, sățioasă care amintește de street market-urile din Orientul Îndepărtat. Căutați ramen, udon, soba și tăițeii din orez care apar în bolurile mari cu supe aromate și chiar în salate cu texturi mixte.

taitei2

8.  America de Sud. Așa cum consumatorii care adoră mâncarea asiatică au trecut de granițele bucătăriei chineze pentru a se delecta și cu gusturi thailandeze și vietnameze, aceia cărora le place mâncarea mexicană, vor căuta alte arome mai în sud, în Brazilia, Argentina și Peru.Vom observa o varietate de cărnuri la grătar pregătite în stil sud-american, sosuri chimichurri, ceviche, preparate cu fructe de mare de tip fusion Sud American-Asiatic și băuturi locale reprezentative, precum caipirinha din Brazilia și pisco sourdin Peru.

9.  Fast casual se globalizează. Succesul în sectorul fast casual nu mai este limitat la brasserii și concepte mexicane. Lanțurile de restaurante independente mai bune cu hamburgeri și pizzerii gourmet cu cuptoare cu lemne au cunoscut o mare dezvoltare în ultimul timp, dar acum consumatorii caută mâncarea cu specific și arome tradiționale, de la cunoscutul american barbecue și supele asiatice și sandwich-uri, până la mâncarea mediteraneană și orientală.

10. Diferențierea băuturilor. Trendurile includ băuturile din fructe proaspete (în special cele tropicale), energy drinks naturale, sucuri făcute în casă, cocktail-uri pe bază de vodka cu arome de fructe, băuturi provenite din microdistilerii care promovează consumul local, berării locale care promovează asocierea berii cu mâncarea și producția de cidruri dure.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302