Community Kitchen – Let`s Meat Together!

person Cătălina Matei
access_time_filled

Community Kitchen este noul proiect gastronomic, fondat de chef Ciprian Nicolescu și implementat în Brașov, care are la bază trei elemente: produse sigure, responsabilitate ecologică, preparare adoptând un stil de viață sănătos.

Care sunt conceptul şi viziunea businessului Community Kitchen, cât şi toate elementele care îl compun?
Am plecat de la idea şi dorința de a oferi clienților o parte din pasiunea mea pentru gastronomie, anticipând totodată nevoile unei comunități. Am gândit proiectul pornind de la următoarea întrebare: Ce determină „plăcerea” de a mânca?
Am fost întotdeauna preocupat, de asemenea, de întrebarea ce efecte pot avea ingredientele alimentare asupra funcțiilor corpului, dincolo de furnizarea de energie și nutrienți. Răspunsul a dus deseori la impresiile senzoriale experimentate atunci când mănânci cu plăcere, cum ar fi aroma, gustul, textura și altele. Deci, ce aș putea face pentru a accentua aroma ingredientelor?
Răspunsul a fost Apa Kangen. Importanța acestui „ingredient” derivă din necesitatea corpului de a avea o stare alcalină, între 7,35 și 7,45, pentru a funcționa optim.
A fost nevoie de şase luni de teste pe legume şi carne pentru a găsi legătura dintre efectul acidifiant, care este prezent în compușii chimici din carne şi efectul alcalinizant, care se regăsește în legume, fructe, verdețuri etc.
Următorul pas a fost alegerea unui cartier urban unde să aducem acest concept de gătire cu apa Kangen, unde să creăm meniuri pentru comunitate, cu un regim alimentar echilibrat şi sănătos.
În final, Let`s Meat Together este motto-ul de la care am plecat în construirea acestui concept, pentru că mâncarea este un liant în comunitate, o bucătărie în mijlocul comunității, unde există acces ușor și direct la mâncare sănătoasă și la prețuri accesibile, unde grija pentru consumatori contează și, nu în ultimul rând, unde toate produsele din restaurant trec întâi testul nostru.

Care este valoarea investiției necesară deschiderii unei locații Community Kitchen, în condițiile francizării?
Investiția inițială într-un restaurant Community Kitchen se situează între 50.000 şi 65.000 de euro, pentru un spațiu de 100 – 140 de mp, incluzând partea de licență, dotarea cu echipamente și amenajările interioare. Avantajul este că se poate plăti o primă tranșă de 25.000de euro, iar restul de până la 65.000 de euro putând fi plătiți eșalonat, lunar, timp de cinci ani, plată în urma căreia francizatul devine proprietar.
Un alt punct de interes este că, în general, se poate ajunge destul de repede pe break-even operațional.

Cu ce veniți către operator? Care sunt obligațiile francizatului?
Community Kitchen este o franciză de tipul Family friendly, creată pentru familii tinere, care vor să înceapă un business de restaurant, chiar neavând experiență în domeniu. Cunoștințele de bază se pot dobândi în urma cursurilor de formare „on job training”, asigurate de noi. Francizatul va primi manualul de franciză, precum şi procedurile de operare, sistemul de management HACCP, ingineria meniurilor etc. În fiecare dintre acestea este explicat în detaliu cum să conducă afacerea în cauză. În plus, vom face audituri lunare pentru a ne asigura că sunt respectate prepararea /pregătirea produselor, evidența financiară, contabilitatea, controlul promoțiilor și a comercializării produselor. Vor fi negociate, de asemenea, contractele cu furnizorii pentru întreaga rețea de franciză.
Pe de altă parte, francizatul trebuie să respecte regulile de distribuție, producție şi prestarea de servicii, care sunt impuse de către francizor, pentru menținerea integrității brand-ului.

De ce credeți că businessul poate funcționa în orice alt oraș din țară?
În primul rând, pentru crearea de comunități de clienți mulțumiți, preţurile au fost gândite să fie accesibile tuturor. Apoi, pentru a fi implementat cât mai bine conceptul de Community Kitchen a trebuit să punem la punct nu doar sistemul de livrare propriu-zis prin parteneri terți, ci și procedurile din spate, care au trecut printr-un proces de upgrade. Astfel, a fost vital ca rețetele să fie adaptate şi standardizate, pentru ca produsul să beneficieze de un nivel de calitate constant. În acest sens, selectarea ambalajelor a fost și ea făcută atent. Folosim ambalaje100 % biodegradabile, care sunt fabricate din substanțe organice. Produsele sunt țiplate, pentru ca produsul să rămână la o temperatură potrivită servirii.
Gătim doar cu produse proaspete puse la dispoziție de furnizori redutabili.
Folosim soluții software complexe, dar simplu de utilizat, care ușurează semnificativ activitatea managerilor, ajuta personalul să se organizeze, transmit automat informația între locații.
Se lucrează, de asemenea, şi la platforma proprie unde clienții vor avea posibilitatea de a comanda online, prin aplicațiile proprii şi unde vom veni cu diverse promoții personalizate, oferte tip happy hour, produse din partea casei, preţuri speciale, reduceri procentuale, pe bază de carduri de fidelizare, puncte bonus, vouchere şi gift card-uri, tichete de masa etc.
Toate acestea mă determină să cred că acest business va putea funcționa oriunde.

Cine pot fi clienții Community Kitchen, în opinia dvs.?
Clienții Community Kitchen sunt locuitori ai Brașovului, fac parte din categoria middle class, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 45 de ani, sunt educați, le place să socializeze şi apreciază un serviciu de calitate. Community Kitchen va fi percepută ca un spațiu cald şi primitor, unde personalul se împrietenește cu clienții şi creează o relație de încredere. Se dorește ca baza promovării restaurantului să fie recomandările clienților mulțumiți.

Ce ofertă de preparate are Community Kitchen în meniul locațiilor?
Fiecare masă consistentă începe de fiecare dată cu o supă sau o ciorbă, deci e clar că nu vor lipsi din meniu. Preparatele din pasăre, porc şi vită ocupă un loc special, iar specialitățile noastre îmbracă cele mai diverse forme pentru a satisface toate gusturile. Vom schimba meniul de trei ori pe an, practicând prețuri medii. Astfel, meniul zilei, atât pentru office take out, cât şi pentru clienții casei, va costa între 25 şi 30 lei, în intervalul orar 12:00 -15:00 şi cuprinde un meniu la alegere cu ciorbe, supe, creme şi feluri de bază. În cursul săptămânii, între orele 15.00 şi 18.00, restaurantul va practica preţuri reduse cu 20%, iar clienții fideli vor fi răsplătiți periodic.

Ce nu trebuie să lipsească dintr-o asemenea afacere?
În primul rând, trebuie urmărit cum se derulează activitatea în localurile care ar putea deveni concurente businessului. Apoi, promovarea este foarte importantă pentru această afacere, în care legătura cu publicul este una directă. La fel, capacitatea de producție, depozitarea materiei prime, fluxul tehnologic, implementarea procedurilor standard, a planului pentru analiza riscului şi a programului de autocontrol şi reguli de bună practică. Recrutarea personalului calificat şi construirea unei echipe sunt, de asemenea, provocări cu care francizatul se va confrunta.
Toate acestea mă determină să spun că este nevoie de seriozitate, disciplină și profesionalism.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302