Turismul de shopping ia amploare in toata lumea
Turismul de shopping ia amploare in toata lumea. Romania se mai gandeste
Dubaiul ofera exemplul cel mai relevant pentru atentia de care se bucura turismul de shopping din partea expertilor in turism dar si din partea turistilor. Pe 20 ianuarie 2011 incepe a 16-a editie a faimosului Festival de Shopping din Dubai, care se asteapta sa atraga milioane de turisti de pe intreg globul. Organizat inca din anul 1996, festivalul a atras peste trei milioane de turisti in 2010, si se asteapta ca in 2011 sa relanseze industria turismului din Dubai, precum si sectorul de retail.
Evenimentul, care va dura 32 de zile, adica pana pe 20 februarie 2011, va angrena un numar extrem de mare de agentii de turism, tour operatori si companii aeriene, alaturi de hoteluri de top din Dubai, care vor oferi discounturi semnificative la pachete turistice. Compania aeriana nationala din Dubai, Emirates, unul dintre sponsorii principali ai acestui festival, ofera totodata calatorii atractive cu aceasta ocazie, lansand pachete promotionale de genul „Calatoriti 4, platiti 3â€.
Festivalul va implica aproximativ 6000 de outleturi si 50 de mall-uri din Dubai. Turistii pasionati de shopping se vor putea bucura de cumparaturi scutite de taxe, precum si de discounturi de 75% la o gama larga de produse, de la bijuterii, la haine si chiar produse electronice.
SiRomania da semne usoare de abordare a turismului bazat pe shopping. Reprezentantii Asociatiei de Turism a Municipiului Bucuresti au anuntat la finele anului 2010 intentia de a organiza un eveniment simular in Bucuresti, binenteles la alt nivel, in luna mai, in cadrul proiectului „Luna Mai-Luna Bucurestiuluiâ€. Carmen Pavel, vice-presedintele ATMB, a declarat ca spera sa gaseasca deschidere la cat mai multe magazine si mall-uri din Bucuresti.