Studiu: Piața livrărilor de mâncare, în continuă expansiune în Europa

Piața livrărilor de mâncare e în continuă expansiune în Europa și va juca un rol din ce în ce mai important în modelul de business a restaurantelor, arată un studiu realizat la inițiativa Asociației Profesionale a Hotelurilor, Restaurantelor și Cafenelelor din Uniunea Europeană - HOTREC.

Potrivit studiului, consumatorii de astăzi își doresc “experiențe” și “convenience”, cumpără oricând și oriunde, iar restaurantele trebuie să le aducă mâncarea unde și când doresc aceștia, pentru a rămâne relevante.

Platformele online de livrări de mâncare extind opțiunile și partea de convenience pentru consumator, permițându-le să comande de la o varietate de restaurante printr-un simplu click de pe telefonul lor mobil”, se arată în studiu.

Potrivit acestuia, numărul utilizatorilor online de servicii food delivery din Europa se așteaptă să ajungă la circa 200 de milioane în 2023, iar veniturile înregistrate de sectorul livrărilor de mâncare se așteaptă să înregistreze o rată de creștere anuală de aproximativ 10% în următorii ani și să atingă aproape 20 miliarde de euro în 2023.

fooddelivery

Pe piața europeană de profil s-au impus deja câteva companii, cu toate acestea nu există un jucător dominant.

După apariția și dispariția mai multor startup-uri locale, numeroase preluări și extinderi internaționale, devine din ce în ce mai clar faptul că piața livrărilor de mâncare din Europa va fi dominată de următorii jucători: Uber Eats, Deliveroo, Delivery Hero, TakeAway și JustEat. Cu toate acestea, per ansamblu, peisajul competitive este încă complex și pe piață nu s-a impus niciun jucător dominant”, se arată în studiu.

În ceea ce privește restaurantele, principalele motive pentru care acestea aleg să colaboreze cu platformele de food delivery este să obțină venituri suplimentare, clienți viitori în locație și vizibilitate de piață. Studiul arată că aceste platforme pot reprezenta oportunități de creștere pentru afacerile din industria ospitalității, dacă aspectele legate de costuri (comisioane) și de strategie (dependența de jucătorii globali, evoluția modelelor de business) sunt gestionate corespunzător.

Deși serviciile de livrări de mâncare sunt încă în fază incipientă în Europa, potențialul de creștere pentru noii jucători din piața de food delivery este semnificativ, concluzionează autorii studiului.

Având în vedere schimbările din comportamentul consumatorilor, progresele tehnologice și transformarea digitală lentă a industriei restaurantelor, potențialul de creștere pentru acești noi jucători pare a fi semnificativ”, spun aceștia.

Studiul mai identifică și câteva tendințe din industria restaurantelor care vor influența piața de livrări de mâncare, cum ar fi preferința pentru opțiuni alimentare mai sănătoase, nevoia consumatorilor de transparență în ceea ce privește preparatele consumate, înclinația către bucătăriile internaționale, preocuparea pentru mediu/sustenabilitate, progresele tehnologice și (focusul pe) generația Z, a cărui reprezentanți de abia acum încep să-și ia deciziile despre unde și ce să mănânce.

Studiul complet îl puteți găsi AICI.

Articol apărut în ediția 95 a revistei Horeca România.