Noi hoteluri de brand își deschid porțile în 2019 și 2020

Nu mai puțin de 14 hoteluri afiliate la branduri hoteliere internaționale își vor deschide porțile în București, dar și în orașele de provincie, în următorii doi ani, potrivit informațiilor anunțate până în prezent de reprezentanții lanțurilor hoteliere internaționale, care văd în România o piață cu potențial (date fiind și rezultatele pozitive înregistrate de hotelurile de pe plan local în ultimii ani).

Cele mai multe deschideri de hoteluri vor avea loc în București, dar, spre deosebire de anii precedenți, reprezentanții brandurilor internaționale au început să vadă potențial și în orașe secundare ale României, precum Cluj, Brașov, Timișoara sau Sibiu, unde au anunțat mai multe proiecte pentru anii următori.

Multe dintre hotelurile care își vor deschide porțile în următorii doi ani sunt afiliate la branduri internaționale noi pentru piața locală, cum ar fi Courtyard by Marriott, Moxy, Autograph Collection, Indigo sau Corinthia, iar altele sunt afiliate la branduri deja prezente în România, cum ar fi Radisson Blu, ibis Styles, ibis, Mercure sau Hilton Garden Inn.

deschiderihoteluriin2019Deschiderile de hoteluri care se anunță în următorii doi ani vin ca rezultat firesc al evoluției pozitive pe care a avut-o turismul românesc în ultimii 4 ani. Aceste rezultate bune, coroborate cu o anumită relaxare fiscală stimulativă pentru turism, au trezit interesul operatorilor în primul rând (lanțurile internaționale în special) și ulterior a dezvoltatorilor.

Anumite piețe cresc semnificativ printr-o altă abordare a managementului de destinație (mă refer la Oradea, Sibiu, Alba și Cluj, ca să nominalizez cele mai performante dintre ele), altele beneficiază de potențial turistic deosebit pe care îl pun mai bine în valoare (Constanța, Brașov, Delta, Prahova, Bucovina și Maramureș), iar altele au avantajul unui context favorabil de evenimente și de creștere a liniilor aeriene (București și Timișoara).

Aș mai adăuga contextul regional favorabil care face din Europa de Est o destinație tot mai vizitată. În contextul în care în țările dezvoltate turismul e la nivel ridicat de mai mult timp (unele zone având chiar risc de supraturism) și apariția de noi hoteluri reprezintă un lucru dificil.

Toate aceste argumente duc la creșterea încrederii în viitorul turismului românesc pentru următorii ani și asta face ca lanțurile să își dorească să fie prezente pe piețele cu potențial de dezvoltare”, ne-a declarat Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR).

Potrivit acestuia, pentru ca România să treacă de la o țară “cu potențial” în turism, la o țară “cu performanțe” în acest domeniu, sunt necesare îmbunătățirea promovării României, combaterea crizei actuale a forței de muncă și prioritizarea turismului ca sector de importanță majoră.

CE HOTELURI DE BRAND SE VOR DESCHIDE ÎN URMĂTORII 2 ANI

Cel mai mare grup hotelier din Europa de Est, Orbis Hotel Group - partener strategic al Accor Hotels în Europa de Est, își dezvoltă în continuare rețeaua hotelieră din România, în principal prin parteneriate cu investitori locali puternici, bazate pe contracte de management și franciză.

Pentru următorii doi ani, grupul Orbis a anunțat deja deschiderea a două hoteluri ibis Styles - primul, la începutul anului 2019, în proximitatea Aeroportului Internațional Henri Coandă din București, iar al doilea, la începutul anului 2020, tot în capitală, în proximitatea bulevardului Știrbei Vodă, precum și a două hoteluri ibis - unul în București, în zona Politehnicii, în trimestrul III al anului 2020, iar al doilea în Timișoara, în trimestrul IV al anului 2020. De asemenea, grupul Orbis a anunțat și deschiderea a două hoteluri Mercure - unul în Sibiu, în primul trimestru al anului 2019, și unul în Timișoara, în al doilea trimestru al aceluiași an.

deschideremercuretimisoara

"Cu 11 hoteluri în prezent și alte 10 în plan, România este o piață cheie pentru noi. Vom continua să căutăm oportunități de dezvoltare pe piață, ce demonstrează un potențial puternic pentru brandurile de vârf ale AccorHotels", a declarat Frank Reul, Director de dezvoltare al Orbis & AccorHotels Europa de Est.

Marriott International, care deține în București hotelurile JW Marriott Bucharest Grand Hotel și Sheraton, va deschide în următorii doi ani, în capitala României, încă trei noi hoteluri, în parteneriat cu Apex Alliance: un Courtyard by Marriott, în trimestrul III din 2019, un hotel Moxy, în trimestrul IV al acestui an, și un Autograph Collection, în 2020.

Tot în parteneriat cu Apex Alliance, Hilton Worldwide va deschide anul viitor hotelul Hilton Garden Inn Bucharest Airport Hotel.

Brigita Aleksandraviciute, Development Director Apex Alliance Hotel Management (AAHM), ne-a oferit mai multe detalii despre aceste proiecte și a subliniat că firma pe care o reprezintă este în căutare de noi oportunități pe piața din România, inclusiv în orașele secundare ale țării.

Apex Alliance Hotel Management este o companie independentă de management hotelier care acționeză în două direcții – oferă servicii de management hotelier și investește în diferite proiecte hoteliere, proprietăți, terenuri, cu intenția de a dezvolta hoteluri sub umbrela unor branduri internaționale renumite.

În 2017 am deschis primul hotel în București, este vorba de hotelul de 201 camere Hilton Garden Inn Old Town, iar în 2019 vom deschide 3 noi hoteluri: Courtyard by Marriott, Hilton Garden Inn Bucharest Airport Hotel și Moxy Bucharest Old Town, proiecte pe care le voi detalia în cele ce urmează.

Hotelul Courtyard by Marriott va fi situat în zona Floreasca și avea 259 camere, fiind croit pentru a veni în întâmpinarea oamenilor de afaceri și a organizatorilor de evenimente. Hotelul își va deschide porțile în trimestrul III al anului 2019.

Hilton Garden Inn Bucharest Airport Hotel va fi singurul hotel cu o conexiune directă cu aeroportul, va avea 204 camere spațioase, conform standardelor Hilton Garden Inn, și se va deschide în ultimul trimestru al anului 2019.

Nu în ultimul rând, hotelul Moxy Bucharest Old Town va avea 120 de camere elegante și va primi mileniali începând cu trimestrul IV al anului 2019”, ne-a declarat Brigita Aleksandraviciute.

camerehotelnoi2019

Reprezentantul Apex Alliance Hotel Management ne-a mai dezvăluit că firma pe care o reprezintă lucrează totodată la conceptul pentru proiectul signature Autograph Collection by Marriott, hotel care își va deschide porțile în anul 2020, în centrul istoric al Bucureștiului.

“AAHM examinează și alte proiecte de investiții sau oportunități pentru acorduri de management în București. Suntem, de asemenea, interesați și de alte orașe regionale din România și dorim să ne construim o poziție solidă și respectată în industria ospitalității”, ne-a declarat Brigita Aleksandraviciute.

Tot în 2019 se va deschide în București primul hotel afiliat la lanțul Corinthia din România (fostul Grand Hotel du Boulevard), în urma unui contract de management semnat de lanțul Corinthia cu proprietarul clădirii, Niro Investment Group. Hotelul va pune la dispoziţia clienţilor cel puţin 50 de camere şi apartamente, inclusiv o serie de apartamente de tip “penthouse” care se vor adresa segmentului premium al pieţei.

corinthiabucuresti

Și lanțul hotelier InterContinental a anunțat că va deschide în 2019 la București un hotel sub brandul Indigo. Hotelul va fi deschis în apropierea Ateneului Român și va avea aproximativ 100 de camere, potrivit site-ului Profit.ro.

Alte proiecte hoteliere importante anunțate pentru perioada următoare sunt hotelurile Radisson Blu din Brașov, a cărui deschidere este preconizată pentru sfârșitul anului 2020, și Radisson Blu Timișoara, a cărui construcție se așteaptă să fie finalizată tot la sfârșitul anului 2020, înainte ca orașul să devină Capitală Culturală Europeană.

Deschiderile de hoteluri anunțate pentru perioada următoare vor genera sute de locuri de muncă în industria ospitalității de pe plan local și vor accentua nevoia de personal calificat în acest domeniu, au atras atenția reprezentanții Hospitality Management Academy.

Deschideri de hoteluri programate pentru 2019 și 2020

constructiihoteluri2019

Articol scris de Diana Sbârcea, pentru ediția 91 a revistei Horeca România.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok