Piaţa hotelieră din Cluj pusă la grea încercare

Piaţa hotelieră din Cluj pusă la grea încercare
person Horeca
access_time_filled

După o perioadă fructuoasă pentru hotelurile clujene, adusă de cel mai important eveniment cinematografic din România – TIFF (3-12 iunie), perioadă în care hotelurile au avut un grad de ocupare de până la 80%, hotelurile se găsesc acum în fața unor luni de vară care se anunță a fi moarte pentru oraș. Potrivit citynews.ro de Cluj, managerii din domeniu se așteaptă la cea mai neagră perioadă din ultimii ani. Întâmplător sau nu, cel puțin 5 hoteluri din Cluj au fost scoase la vânzare.

centrucluj

Hotelierii clujeni simt acum ultimele efecte pozitive ale sezonului festivalurilor. S-au bucurat de „Zile de Cluj”, au avut mii de turiști la Festivalul Internațional de Film Transilvania, gradul de ocupare a ajuns la aproape 100%. Dar lunile de vară se anunță extrem de dificile pentru industria hotelieră din regiune.
„Turismul clujean e unul de business, de corporate. Având în vedere că iulie și august sunt lunile în care firmele dau concedii de obicei și nu se organizează evenimente de corporații, conferințe, dar și faptul că nu prea mai sunt congrese medicale, sectorul hotelier are foarte mult de suferit”, a declarat Roxana Ghiran, managerul hotelului Napoca.
operaplazaȘi alți manageri de hoteluri din Cluj-Napoca se așteaptă la cea mai neagră perioadă a ultimilor ani. Urmarea e firească: tot mai multe unități sunt scoase la vânzare.
„Cel putin de cât timp știu eu piața hotelieră, n-au fost niciodată atâtea hoteluri de vânzare. Cu siguranță 4 sau 5 unități sunt de vânzare. Mai greu e să găsești clienți”, a declarat Sorin Rădoiu – Leș, managerul Hotelului Topaz.
Potrivit informațiilor de pe piața imobiliară, unități ca Onix, Opera Plaza, Athos sau Tullip Inn sunt scoase la vânzare, dar, în cele mai multe din cazuri, tranzacțiile sunt secrete. În schimbul acestor unități, proprietarii cer sume cuprinse între 7 și 10 milioane de euro. 
„Nu cred ca e o idee bună să vinzi acum. Poate în 2-3 ani. Dacă sunt dezvoltatori care își fac proprietăți ca să le vândă, atunci ar putea să le vândă la un preț mai bun”, e de părere Roxana Ghiran.
Cei care rămân totuși „în business” se bazează, vara, pe nunți și pe grupuri sporadice de turiști. Nici toamna nu se anunță mai bună. Retragerea de pe aeroportul clujean a unor curse a creat o reacție în lant. În unele cazuri s-a ajuns chiar la anularea mai multor conferințe anunțate pentru perioada septembrie-octombrie, evenimente care ar fi adus turiști în hotelurile clujene.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302