Food Marketul, o nouă tendință în industria HoReCa

Food Marketul, o nouă tendință în industria HoReCa
person Natalia Berezovskaia, arhitect de interior, Creativ Interior
access_time_filled

Cu siguranță, mulți dintre voi ați auzit de conceptul de Food Market sau chiar ați intrat într-un astfel de spațiu și ați cedat tentațiilor culinare de tot felul. Ei bine, Food Marketul este un concept mai nou în România, însă în plină dezvoltare, spații de acest tip încep să fie create deja în marile orașe din țară.

Persoanele care călătoresc mult sunt familiarizate cu Food Marketurile. Cei care au vizitat recent marile metropole europene precum Londra, Paris, Berlin etc. au trecut probabil pragul acestor spații și s-au delectat cu mâncăruri speciale într-o atmosferă la fel de specială.

Ce reprezintă conceptul de Food Market
Conceptul Food Market înglobează mici restaurante reprezentând businessuri locale, vendori cu mâncare tradițională, dar și comercianți cu amănuntul (fructe, legume, preparate de casă etc.), toate înglobate într-un spațiu unitar și într-un stil coerent. Food Marketurile oferă de toate: design, atmosferă, preparate variate, servire excelentă și prețuri accesibile. Unde se găsesc? Food Marketurile sunt amenajate în foste depozite, hale, clădiri istorice, în cinematografe vechi, dar și în construcții moderne, ridicate de la zero. Astfel de locații sunt apreciate de turiști pentru accesibilitate, calitate și diversitate. Se creează adesea o confuzie între termenul de Food Market cu cel de Food Court. Acesta din urmă, mult mai popular, reprezintă un spațiu alcătuit dintr-o sală de mese discret delimitată și diverse restaurante tradiționale din diferite părți ale globului, pizzerii și restaurante cu preparate de tip fast food. Food Court este exact acea zonă de restaurante pe care o întâlnim în malluri.

Tipuri de concepte Food Market
Până în momentul de față nu s-au dezvoltat prea multe tipuri de Food Market, însă există potențial pentru viitor. În prezent se cunosc două tipuri de Food Market. Primul este multi-concept, în care există un singur furnizor pentru toate opțiunile de servire, altfel spus, un singur proprietar. Al doilea tip este multi-vendor, ceea ce înseamnă că, așa cum o sugerează și numele, spațiul este închiriat unui număr mai mare de furnizori/vânzători, care oferă avantajul diversității (varietate gastronomică mai mare). Astfel, Food Marketul multi-vendor devine un spațiu multicultural.

Cui se adresează Food Marketurile și de ce au succes
Food Marketurile se adresează atât localnicilor, cât și turiștilor, străinilor și, în general, persoanelor care tranzitează un oraș și care s-ar deplasa mai greu către marile lanțuri de magazine aflate la periferie. Conceptul de Food Market e pentru cei care iubesc deopotrivă mâncarea și călătoriile, pentru cei atrași de produse handmade sau interesați de o gustare atunci când se opresc într-un oraș. Sunt mulți factori care au condus la succesul acestor spații în marile orașe ale lumii: amenajarea lor în cartiere de interes pentru turiști și proximitatea față de mijloacele de transport în comun, varietatea produselor și poate chiar originalitatea lor, prețurile accesibile. Food Marketurile apropie oamenii de micii afaceriști locali, care se pot dovedi foarte creativi și capabili să ofere experiențe culinare inedite.

Cum se amenajează un spațiu Food Market
Amenajarea unui Food Market trebuie realizată ținând cont în primul rând de specificul și misiunea acestei locații. De asemenea, trebuie luate în considerare aspectele esențiale precum amploarea spațiului, elementele de distincție pentru vendori și durabilitatea, având în vedere faptul că este un spațiu foarte accesat, cu trafic intens. Food Marketurile sunt spații excelente pentru testarea creativității, oferind multiple opțiuni de amenajare. Un Food Market amenajat creativ poate oferi vitalitate unui cartier sau chiar să contribuie la creșterea prețurilor proprietăților din apropiere.

Cele mai potrivite stiluri pentru amenajarea spațiilor Food Market
Astfel de spații pot fi amenajate în mai multe stiluri, alegerea stilului făcându-se, desigur, în funcție de arhitectura și detaliile construcției respective. De exemplu, dacă Food Marketul se află într-o hală sau într-un fost depozit, atunci se pretează excelent la o amenajare în stil industrial sau de inspirație industrială. Dimpotrivă, dacă Food Marketul se află într-o construcție nouă, atunci un stil modern și simplu poate fi opțiunea ideală. Dacă aruncăm o privire spre Food Marketurile celebre din Europa, observăm că există o preocupare generală pentru culorile fresh, vesele, solare. Nu-i de mirare că cele mai recomandate culori în amenajarea unui Food Market sunt verde, galben, orange și chiar roșu sau albastru. În funcție de arhitectura interioară a spațiului se poate merge și pe culori neutre precum gri, crem, bej. Scopul e ca aceste spații să transmită voie bună, să ridice apetitul, să relaxeze și să incite la conversație. Clienții Food Marketurilor vizitează astfel de spații pentru shopping, pentru mâncare, pentru a testa preparate pe care nu le-ar găsi în alte locuri. Evident, pe lângă designul degajat și atmosfera prietenoasă, sunt importante serviciile, amabilitatea și abilitatea comercianților de a oferi clienților experiențe culinare unice.

Avantajele pe care le oferă un Food Market
Food Marketurile au câștigat popularitate la nivel internațional din mai multe motive. Beneficiile pe care le oferă nu sunt doar pentru clienți, ci și pentru comercianți și dezvoltatori (proprietarii lor). Așa cum am scris mai sus, clienții se pot bucura de experiențe culinare inedite, deoarece pot testa preparate care nu se găsesc în alte zone sau țări. Apoi, li se oferă o varietate de preparate și băuturi din care pot alege, într-un mod comod, fără să se deplaseze în mai multe locuri. Practic, sub același acoperiș, pot găsi mâncăruri din mai multe colțuri ale lumii. Mai amintesc și prețurile accesibile, care le oferă posibilitatea de a se bucura de gustări deliciose fără să cheltuie prea mult. Privind din perspectiva comercianților, Food Marketul implică investiții reduse (comparativ, de exemplu, cu deschiderea unui restaurant de la 0), eforturi mai mici, un grad ridicat de expunere, trafic constant, infrastructură, cheltuieli comune și multe alte avantaje. Dezvoltatorii au și ei beneficii, iar aici amintesc veniturile considerabile, valoarea imobiliară, o oarecare siguranță și șanse mai mari de succes. De exemplu, dacă unul dintre comercianți nu poate să se mențină, nu este afectată întreaga afacere. În concluzie, Food Marketul oferă o multitudine de avantaje tutuor părților și ne așteptăm ca acest concept să se dezvolte tot mai mult și la noi.

Dacă aveți nevoie de o îndrumare pentru a amenaja un nou concept de Food Market, nu ezitați să ne contactați pe emailul: contact@creativ-interior.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302