Vânzările de cafea în hoteluri şi restaurante scad de la an la an

Vânzările de cafea în hoteluri şi restaurante scad de la an la an
person Horeca
access_time_filled

Producătorul de cafea Strauss România estimează pentru acest an o scădere de 20% a vânzărilor de cafea în hoteluri, restaurante și cafenele, după ce și în 2010 acestea au fost pe un trend descendent. Nu doar vânzările din industria ospitalității au scăzut în acest an, ci întreaga piața românească a cafelei s-a contractat, în volum, cu circa 6%, după ce anul trecut s-a diminuat, tot în volum, cu 12%, potrivit directorului general al Strauss România, Marius Meleșteu.
drink„Vânzările în HoReCa nu merg bine pentru că oamenii nu mai merg la restaurant atât de mult. Nu vorbim de cele 50 de locații pe care putem să le numărăm în București sau 100 la nivel de țară. Pe fond, volumele mari nu se fac doar în Centrul Vechi din Capitală, care este o atracție și unde barurile sunt pline. Centrul Vechi nu mărește consumul, ci doar îl mută din foarte multe locații din București”, a declarat Marius Meleșteu, directorul general al producătorului de cafea Strauss România, citat de Mediafax.
Acesta estimează o scădere a vânzărilor în HoReCa, la nivel național, de cel puțin 20%, adăugând că vânzările de cafea în acest segment au scăzut semnificativ și anul trecut. Pentru acest an se estimează că vânzările de cafea în hoteluri și restaurante vor coborâ până la 65 de milioane de lei (15 milioane de euro).
„Sunt foarte puține restaurantele din România unde cafeaua se prepară așa cum trebuie. Încercați să mergeți oriunde prin țară și să cereți un expresso și o să vi se ofere o cafea filtru, sau făcută din cafea instant. O să cereți un cappuccino și o să vi se dea o cafea filtru, cu frișcă deasupra”, a afirmat Meleșteu.
Reprezentantul Strauss spune că în România peste 70% din populație consumă cafea la ibric.
cafeaNu doar vânzările din HoReCa au scăzut în acest an, ci întreaga piața românească a cafelei a avut de suferit. „Anul trecut, piața de cafea a fost evaluată la 250 de milioane de euro. Noi estimăm că piața a rămas relativ constantă ca valoare, dar ca volum a scăzut. Asta înseamnă că au fost niște creșteri de preț. Piața a scăzut în ultimii doi ani din cauza situației economice. Orice înseamnă consum este afectat. În continuare există două opțiuni: să creștem în continuare prețurile, și nu vrem să facem asta, pentru că nu vrem să afectăm volumele, sau să tăiem din costuri”, a afirmat directorul Strauss România.
România ocupă locul 49 în lume din punctul de vedere al consumului anual de cafea pe cap de locuitor (2,3 litri), potrivit World Research Institute, fiind depășită de Polonia (2,4 litri), Bulgaria (2,9 litri), Ungaria (3,1 litri) sau Cehia (4 litri). Cei mai mari consumatori de cafea din lume sunt finlandezii, cu 12 litri pe cap de locuitor, urmați de norvegieni (9,9 litri), islandezi (9 litri), danezi (8,7 litri) și olandezi (8,4 litri).

Accizele la cafea ar trebui eliminate
Directorul Strauss crede că nu este în regulă păstrarea accizei la cafea în România, pentru că aceasta nu poate fi considerat nici produs de lux și nici viciu.
Accizele la cafea vor fi menținute și în 2012, deși eliminarea acestora a fost programată încă din 2010, România fiind printre puținele țări din Europa unde se plătește în continuare această taxă. Astfel, operatorii economici care produc sau care importă cafea vor plăti anul viitor accize de 153 euro/tonă pentru cafeaua verde, 225 euro pe tonă pentru cafea prăjită și de 900 de euro pe tonă pentru cafeaua solubilă.
„Practica Uniunii Europene, și bănuiesc că știu ce fac, este aceea de a nu acciza cafeaua, pentru că este un produs de largă necesitate, de zi cu zi, considerat un produs alimentar. Acciza influențează prețul cafelei și se regăsește în buzunarul consumatorului. La o valoare a pieței estimată la 250 milioane de euro, accizele sunt de aproximativ 10 milioane de euro”, a afirmat reprezentanul companiei Strauss.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302