Hotelurile economice au avut cel mai bun grad de ocupare din UE în 2012

Hotelurile economice au avut cel mai bun grad de ocupare din UE în 2012
person Horeca
access_time_filled

Segmentul hotelurilor economice a înregistrat cel mai bun grad de ocupare în 2012 la nivelul lanțurilor hoteliere prezente în Uniunea Europeană, și anume 68,5%, în timp ce hotelurile upscale de lanț au avut un grad de ocupare mediu mai mic anul trecut, de 65,7%, relevă studiul HotelCompSet realizat de compania MKG Hospitality, care analizează performanța hotelurilor de lanț din UE.

rezultatelanturihoteliere

În ciuda cererii în scădere, creșterea tarifului mediu zilnic (ADR) a permis ca venitul pe cameră disponibilă, la nivelul lanțurilor hoteliere din UE (RevPAR) să rămână stabil în 2012, la 63,8 euro, arată raportul efectuat de MKG Hospitality.

„Deși cererea a fost în scădere, indicatorul RevPAR rămâne la un nivel ridicat, demonstrând că Europa este o piață hotelieră puternică, performanța fiind susținută de maturitatea pieței, de un mediu de business mai puțin riscant și de rezultate de operare bune.”, a declarat Directorul de Dezvoltare MKG Hospitality, Vanguelis Panayotis.

Rezultatele piețelor hoteliere europene sunt foarte diferite de la țară la țară și chiar în aceeași țară se înregistrează performanțe cu diferențe semnificative. Franța de exemplu a înregistrat un declin al cererii în 2012, dar o creștere a prețurilor, care a dus la un RevPAR bun. Acest lucru este susținut de segmentul upscale, în principal din Paris și Cannes, alimentate de un segment MICE puternic, precum și de o balanță bună cu turismul de leisure. „Într-adevăr cererea pentru hoteluri de lux și upscale continuă să fie puternică în Franța, în ciuda situației economice din Europa„, a declarat Panayotis.

cameradehotel

Piețele care au performant în mod particular bine în 2012 sunt Germania, care a înregistrat o creștere de 5,5% a RevPAR-ului, Austria, cu o creștere de 7% a acestui indicator și Luxemburg, cu o creștere de circa 5%. ,,Fără îndoială aceste piețe au avut cele mai bune rezultate, datorită unui mediu de afaceri puternic și unui segment MICE puternic ” atât domestic cât și orientat spre Europa ” precum și unei creșteri economice mai solide”, se mai arată în raport.

Pe de altă parte, Elveția, Olanda și Belgia au înregistrat o scădere a RevPAR-ului și nu au fost în stare să-și mențină creșterea de care s-au bucurat în 2011, atunci când performanța de pe aceste piețe a fost chiar puternică.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302